سرپرست روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:کارشناسان میراث فرهنگی کشور برای شناسایی ظرفیت‌های تولید و اشتغال به روستاهای استان سفرمی کنند.

به گزارش مرور نیوز، علی‌اکبر پاک ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سه تیم از سازمان میراث فرهنگی کشور در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح دوشنبه وارد استان شدند تا بررسی‌هایی در مورد ظرفیت‌های تولید و اشتغال روستاهای کهگیلویه و بویراحمد انجام دهند.

پاک با بیان اینکه این برنامه تحت عنوان «طرح ارزیابی ظرفیت تولید و اشتغال در 73 روستای منتخب کشور» از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور به استان‌ها ابلاغ شده است تصریح کرد: در راستای این برنامه کارشناسان این سازمان برای شناسایی ظرفیت‌های تولید و اشتغال به روستاها سفر می‌کنند.

سرپرست روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان عنوان کرد: تیم شناسایی ظرفیت‌های حوزه گردشگری به روستاهای کاکان در شهرستان «بویراحمد» و «کریک» در شهرستان دنا سفر می‌کند.

پاک گفت: تیم شناسایی و ارزیابی ظرفیت تولید و اشتغال در حوزه صنایع دستی نیز روستای «سربیشه» در شهرستان گچساران سفر می‌کند.

پاک اظهار کرد: تیم ارزیابی ظرفیت تولید و اشتغال و شناسایی ظرفیت‌های میراث فرهنگی نیز به روستای «چنگلوا» در شهرستان کهگیلویه سفر می‌کند.

سرپرست روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان دیدار با اهالی روستا، نشست با دهیاران و شوراهای اسلامی روستا، بازدید از پروژه‌های حوزه‌های مختلف و تهیه گزارش از ظرفیت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از برنامه‌های این سه تیم در استان عنوان کرد.