عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه اراک گفت: این دانشگاه مجوز راه اندازی مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی را از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی دریافت کرد.

دکترقاسم عیسی آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با مرور نیوز عنوان کرد: این مجوز در حوزه متالورژی و مهندسی مواد در قالب شرکت دانش بنیان در مرکز رشد واحدهای فناور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی کسب شده است.
وی گفت: مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی برای استان مرکزی که از قطب های مهم صنعت و معدن کشور است به عنوان یکی از نیازهای زیرساختی است و بستری ویژه ارائه و انجام طرح های پژوهشی و فناور را در این حوزه مهیا می کند.
عیسی آبادی یادآور شد: راه اندازی این مراکز علاوه بر ساماندهی تحقیقات و پژوهشگران روند ارتباط صنعت و دانشگاه را تسهیل و تسریع کرده و با شناخت و انجام پژوهش های کاربردی در حلقه تولید نقش آفرینی می کند.
عضو هیأت علمی گروه مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه اراک افزود: در حال حاضر تنها دانشگاه های اراک و تفرش موفق به دریافت مجوز برای تاسیس مرکز پژوهش صنعتی و معدنی شده اند اما، با توجه به نیاز پژوهشی بخش صنعت و معدن لزوم افزایش تعداد مجوز در این راستا محسوس است.
دانشگاه اراک با 115 رشته تحصیلی دارای 225 عضو هیات علمی است.