مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: اشتغال و تولید داخلی، جامعه را از حالت ایستایی خارج و در مسیر پویایی و بالندگی قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلیمن «محمد فتاحی» در گفت‌وگو با مرور نیوز، اظهار کرد: همه ساله مقام معظم رهبری در آستانه تحویل سال نو و در ضمن پیام تبریک به ملت ایران، بر اساس شرایط و وضعیت حاکم بر جامعه، آن سال را نامگذاری می‌کند.

وی افزود: فلسفه این نامگذاری‌ها بر اساس نگاه ژرف و اشراف بر وضعیت جامعه ایران است که ایشان برای تقویت یکی از جهات زندگی مردم و بر اساس اولویت‌ها نامگذاری می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام ضمن اشاره به رویکرد اقتصادی با تکیه بر عظم ملی و توان داخلی مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر، اضافه کرد: ایشان همواره در سخنرانی‌های مختلف بر افزایش رونق اقتصادی بدون تکیه بر فروش نفت تاکید داشته و دولت و ملت را به کار، تلاش و تولید دعوت کردند.

فتاحی تصریح کرد: شرایط اقتصادی در ایران، متاسفانه وضع مناسب و در خور نظام و ملت نداشته است و اقتصاد تک بعدی با تکیه بر فروش نفت نتوانسته وضعیت اقتصادی را از حالت رکود خارج کند.

وی ثمره اقتصاد تک بعدی با تکیه بر فروش نفت را بیکاری و کاهش اشتغال و تولید داخلی دانست و گفت: در اثر بیکاری، مهاجرت و حاشیه‌نشینی افزایش می‌یابد و در حاشیه‌نشینی هم آسیب‌های اجتماعی رشد روزافزون خواهد داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام عنوان کرد: افزایش آمار بیکاری، اعتیاد، طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی ریشه در اقتصاد ضعیف دارند و ریشه کن کردن این آسیب‌ها نیاز به عزم جدی و برنامه منسجم از سوی دولت دارد.

فتاحی ادامه داد: تعطیلی برخی کارخانجات و بنگاه‌های تولیدی طی سال‌های اخیر وضعیت نامطلوبی در جامعه ایجاد کرده است و مقام معظم رهبری نیز با درک صحیح این مسائل، بر توسعه اقتصادی و تولید و اشتغال تاکید داشته‌اند.

وی با اشاره به نرخ 12 درصدی جمعیت بیکار در ایران گفت: دولتمردان برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی جدی داشته و برای جمعیت جویای کار در داخل کشور چاره اندیشی کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی به بهبود وضعیت کسب و کار کمک خواهد کرد و تولید داخلی، اشتغال را در پی خواهد داشت و رشد نرخ اشتغال به پویای و چابکی جامعه کمک خواهد کرد.

فتاحی در پایان اظهار کرد: امیدواریم در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تلاش دولت خدمتگذار در سال جاری شاهد رشد تولید و اشتغال سربلندی هرچه بیشتر ایران اسلامی باشیم.