نمایش 'اپرت قزاقی' تولید واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به کارگردانی'یونس صحرارو' به بخش پایانی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد راه پیدا کرد.

رئیس حوزه هنری کردستان روز سه شنبه در این رابطه در گفت و گو با مرور نیوز اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد پس از 15 سال وقفه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و به مدت یک هفته از اول تا 6 اردیبهشت ماه 96 در مساجد شهر تهران برگزار می شود.
امین مرادی افزود: در این جشنواره80 نمایش جهت داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این میان بر اساس نظر هیات داوران، 16 اثر نمایشی از تولیدات دفاتر بچه های مسجد مراکز استانی حوزه هنری به بخش پایانی این جشنواره راه پیدا کرد.
به گفته وی در این میان اثر 'اپرت قزاقی' به تهیه کنندگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان کاری از دفتر بچه های مسجد به کارگردانی' یونس صحرا رو' نیز دیده می شود.
رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به فعالیت دفتر بچه های مسجد حوزه هنری استان در شهرستان قروه در شهریور ماه 95 گفت: کردستان به عنوان استانی با بیش از 2 هزار مسجد امکان مناسبی است تا بتوان با کارهای هنری، در راستای توسعه هنر انقلاب گام برداشت.
وی افزود: مساجد در کشور همواره یک پایگاه بزرگ و مهم فرهنگی و نقطه آغاز بسیاری از حرکت های انقلابی قبل و بعد از انقلاب بوده است که باید از این ظرفیت و پتانسیل مهم مردمی در جهت مردمی کردن هنر بخصوص هنر تئاتر بهره برداری کنیم.