همزمان با 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی، یگان های مسلح مستقر در خراسان جنوبی توان و آمادگی رزمی خود را در بیرجند به نمایش گذاشتند.

به گزارش مرور نیوز، مراسمی به همین مناسبت روز سه شنبه در بلوار پاسداران بیرجند مقابل بوستان شهدای گمنام با حضور تعدادی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، قشرهای مختلف مردم، استاندار ، فرماندار، شهردار و جمعی از فرماندهان یگان های نظامی و انتظامی استان برگزار شد.
فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) در خراسان جنوبی در این مراسم ضمن پاسداشت مقام شهدا گفت: ارتش به عنوان اولین بازوی توانمند نظام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از ارزش ها و حریم های نظام دفاع کرده است.
سرتیپ 2ستاد قوام یوسفی، با اشاره به اینکه ارتش همواره به دنبال رهروی از حسن اعتماد حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بود، افزود: این ویژگی همواره ولایت مداری و گوش به فرمان ولایت بودن را در این نیروها ارتقا داد و اعتماد ولایت را با اطاعت خود پاسخگو بودند.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح در ارتش جمهوری اسلامی همواره در مقابل دشمنان در جای جای کشور اعم از بلوچستان، کردستان، خوزستان و ... تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کردند و اهدای 48 هزار شهید، 220 هزار جانباز و 40 هزار آزاده، برگ زرینی در افتخارهای ارتش در دفاع از تمامیت ارزی کشور بوده است.
وی اظهار کرد: سربازان نظام بعد از هشت سال دفاع مقدس، با تغییر راهبرد، تاکتیک و با توجه به خودکفایی و بازسازی تجهیزات نظامی نقش ویژه ای را در جلوگیری از توطئه های دشمنان نظام و کسانی که در لباس مسلمانی قصد تجاوز به این مرز و بوم داشتند، ایفا کردند و از این رسالت معنوی خود دست بر نخواهد داشت.
به گفته وی امروز سربازان غیور نظام در نیروهای مسلح، اوضاع جهان را رصد می کنند و آماده می شوند که تا آخرین قطره خونشان در دفاع از انقلاب و نظام در رکاب ولایت و حریم ولایت ایستادگی کنند.
وی در ادامه افزود: کشته شدن و کشتن در راه اسلام و قرآن برای سربازان نظام باکی نیست زیرا با از دست دادن جانشان به خیل برادران شهیدشان می پیوندند و این بارها در قرآن و احادیث دینی ما آمده است.