معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان همدان گفت: ورزش دو و میدانی و همگانی برترین هیات های ورزشی این استان در سال 95 برگزیده شدند.

به گزارش مرور نیوز علی ضمیری کامل روز سه شنبه در نشست روسا و نائب رییسان هیات همگانی همدان اظهار کرد: 48 هیات ورزشی در استان همدان فعالیت دارند و بر اساس ارزیابی کارشناسان دستگاه ورزش، همگانی با کسب بیشترین امتیاز برترین هیات ورزشی در بخش همگانی معرفی شد و دو ومیدانی نیز عنوان برترین هیات در بخش قهرمانی را کسب کرد.
وی اضافه کرد: ارزیابی هیات های ورزشی بر اساس تعداد دعوت شده و برگزیده تیم های ملی، تعداد ورزشکاران سازمان یافته، وضعیت تیم های حاضر در لیگ های کشوری و عملکرد آنها، شرایط میزبانی رقابت های قهرمانی کشور و نتایج تیمی و انفرادی کسب شده، وضعیت اعزام تیم به پیکارهای قهرمانی کشور و نتایج تیمی و انفرادی کسب شده است.
وی میزان بیمه ورزشی سازمان یافته هیات ها در بخش روستایی، اعزام و میزبانی رقابت ها و جشنواره های بین المللی و قهرمانی کشور، ورزش همگانی و روستایی و نتایج به دست آمده، برگزاری همایش های ورزش همگانی در سطح استان، میزبانی کنگره ها و سمینارهای علمی ورزشی استانی و کشوری، انجام دوره ها و کارگاه های علمی ، آموزشی و ورزشی در سطح استان و وضعیت کلاس های آموزشی ارتقاء مربیگری و داوری را از دیگر ملاک های ارزیابی عنوان کرد.
ضمیری کامل بیان کرد: امسال این ارزیابی در 2 بخش همگانی و قهرمانی صورت گرفت که در بخش همگانی به ترتیب هیات ورزش همگانی، بدنسازی و پرورش اندام و روستایی و عشایری و بازی های بومی و محلی رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در جمع بندی برترین هیات های ورزشی همدان در بخش قهرمانی، دو و میدانی که در سال های 93 و 94 در رتبه اول ارزیابی قرار داشت برای سومین سال متوالی نیز به عنوان برترین هیات ورزشی استان در سال گذشته معرفی شد.
وی اضافه کرد: کسب سهیمه المپیک، توجه به اجرای مطلوب استعدایابی در هیات اعزام ورزشکاران به رقابت های قهرمانی کشور، دعوت ورزشکاران به اردوهای تیم ملی، اعزام ورزشکاران به پیکارهای برون مرزی، کسب عناوین قهرمانی کشور، ارتقاء رکوردهای کشوری، برگزاری مسابقه و جشنواره های استانی، حضور فعال در برنامه های فرهنگی و رشد در تعداد ورزشکاران سازمان یافته از دلایل اصلی انتخاب هیات دوومیدانی به عنوان برتر در سال گذشته بوده است.
وی ادامه داد: در این ارزیابی هیئت جودو که سال 94 در رتبه دوم ارزیابی قرار داشت برای دومین سال متوالی با کسب 2030 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و هیئت قایقرانی که در ارزیابی سال 94 هشتم شده بود در این ارزیابی با پنج پله صعود در جایگاه سوم ایستاد و هیات چهارم شد
وی یادآور شد: همچنین در این ارزیابی هیات های پینگ پنگ، والیبال و شطرنج به ترتیب در رتبه های چهارم تا ششم قرار گرفتند و هیات های سوارکاری و کبدی به طور مشترک در رتبه هفتم ایستادند.
معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان همدان به برگزاری 13 مجمع انتخاباتی و 7 مجمع سالیانه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مجامع تمامی هیات های ورزشی را در زمان مقرر برگزار کرده ایم و از این حیث عملکرد خوبی در کشور داریم.
هم اینک بیش از 60 هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در سطح استان همدان فعالیت دارند.