رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: حوادث کاری در شهرستان های سبزوار، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی سال گذشته 10 درصد نسبت به مدت مشابه قبل از آن کاهش یافت.

به گزارش مرور نیوز، عقیل مختاری افزود: در این مدت 57 حادثه کاری در این شهرستان ها رخ داد که 16 حادثه ساختمانی و بقیه مربوط به حوادث کارگاهی در کارگاه های صنعتی و غیر صنعتی است.
وی ادامه داد: در این مدت پنج نفر در حین انجام کار در حادثه قنات روستای کَسکَن از توابع بخش مرکزی سبزوار جان خود را از دست دادند.
مختاری تصریح کرد: در همین مدت چهار تبعه خارجی که به صورت غیر مجاز در یکی از کارگاه های صنعتی سبزوار در حال کار بودند شناسایی و با کارگران ایرانی جایگزین شدند.
او گفت: هم اکنون 48 شرکت و کارگاه صنعتی متقاضی اخذ تایید صلاحیت شرایط کاری هستند که پرونده های این کارگاه ها در حال بررسی در کمیته های مربوطه است.
مختاری افزود: همچنین درخواست 90 کارگر در زمینه تایید شغل آنها به عنوان مشاغل سخت و زیان آور در کمیته ای در این اداره در حال بررسی است.
وی گفت: در سال گذشته 6 هزار و 672 نفر ساعت دردوره های آموزش های ایمنی و بهداشت در این اداره شرکت کرده اند و همچنین یک هزار و 376 مورد بازرسی از کارگاه های این شهرستان در بحث ایمنی انجام شد.
شهرستان سبزوار دارای 240 کارگاه و کارخانه با حدود 6 هزار کارگر است.