استاندار زنجان با بیان اینکه تجلیل از معلمان را تنها از بعد مادی نگاه نکنیم، گفت: توزیع نیروی انسانی در آموزش و پرورش زنجان مناسب نیست و باید با برنامه ریزی مناسب این مشکل رفع شود.

به گزارش مرور نیوز، اسدالله درویش امیری ظهر سه شنبه در جلسه شورای اموزش و پرورش، با اشاره به روز 12 اردیبهشت ماه روز معلم، گفت: دو معلم شهیدان رجایی و باهنر از افتخارات گذشته، حال و آینده کشور هستند.

وی با بیان اینکه شان و جایگاه معلمان فراتراز اختصاص به یک روز است و این جایگاه فراتر ار مسائل مادی است، گفت: معلمان در راه تعلیم و تربیت زحمات زیادی می کشد و باید معلمان در شان شان باید تکریم شوند.

استاندار زنجان گفت:حق معلم تجلیل مادی نیست و این حق معلم نیست و باید معلمان عزت مدارانه تجلیل شوند و باید عزت معلمان حفظ شود و در شان آنها این تکریم انجام شود.

درویش امیری تاکید کرد: حق معلم تجلیل مادی نیست و این حق معلم نیست و باید معلمان عزت مدارانه تجلیل شوند و باید عزت معلمان حفظ شود و در شان آنها این تکریم انجام شود.

وی افزود: معلمان جایگاه بسیار والایی را در جامعه دارند و شان آنها تجلیل مادی نیست.

استاندار زنجان با اشاره به 29 فروردین ماه روز ارتش، گفت: در این روز امام خمینی (ره) با تیز بینی و هوشمندی 29 فروردین ماه را روز ارتش نامگذاری کردند و در آن روز حکومت جمهوری اسلامی جای حکومتهای دیگر را گرفت.

درویش امیری تاکید کرد: توزیع نیروی انسانی در آموزش و پرورش زنجان مناسب نیست و باید با برنامه ریزی مناسب این مشکل رفع شود و توزیع باید همواره متناسب با نیاز مدارس باشد.

وی افزود: اصل تفویض اختیار کار پسندیده ای است ولی آزادی تصمیم گیری درباره امور به استان ها می دهد.

استاندار زنجان به جذب نیروهای حق التدرسی در دهه 80 برای خدمت در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: با این طرح مخالف بودم، چرا که آن معلمان در مناطق محروم برای تدریس نمی رفتند و بعد از جذب پیش بینی که کرده بودم محقق شد.

درویش امیری تصریح کرد: سرمایه اصلی آموزش و پرورش نیروی انسانی آن است و باید از طرح تفویض اختیار اداری - مالی به استان ها، در ساماندهی نیروی انسانی به خوبی استفاده کرد.

وی گفت: برای مدیریت نیروی انسانی و مالی گام های مورد نیاز را باید برداشت وبرنامه ریزی لازم را کرد.