نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اقتدار و عظمت نیروهای مسلح ایران اسلامی مایه خوف و هراس دشمنان شده است.

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در آیین روز ارتش و رژه نیروهای مسلح در بلوار شهید بهشتی سنندج افزود: نیروهای مسلح ایران اسلامی افتخار می کنند که در کشوری قدرتمند و زیر پرچم اسلام خدمت می کنند.
وی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند سایر نیروهای مسلح کشور، یک نیروی قوی، منظم، با تجهیزات عالی و توانمند است.
به گفته وی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تازه ترین ارزیابی ها در جایگاه 22 در بین قدرت های نظامی دنیا قرار گرفته و این امر موفقیت بسیار بزرگی برای ملت ایران و کشورهای اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به توطئه های دشمنان در آستانه انتخابات اضافه کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی می خواهند در آستانه انتخابات 29 اردیبهشت، روحیه یاس و نامیدی را در بین مردم ترویج دهند و آنها را برای مشارکت گسترده در این انتخابات مایوس کنند.
وی گفت: مردم ایران اسلامی با دید عمیقی که به مسایل دارند، این بار هم با حضور گسترده در این انتخابات و مشروعیت بخشی به نظام جمهوری اسلامی، حماسه بزرگی را خلق می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های استان کردستان افزود: این استان دارای ظرفیت ها و توانمندی های بسیار زیادی در بخش های مختلف بوده و امید است با بهره گیری از این پتانسیل ها، این استان به رشد و شکوفایی برسد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین صبح روز سه شنبه در بلوار شهید بهشتی سنندج با حضور امام جمعه سنندج، معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استاندار کردستان، جمعی از مسئولان اجرایی، خانواده های شهدا، روحانیون و اقشار مختلف این شهرستان برگزار شد.
در این آیین از خانواده چهار شهید شاخص کردستان شهیدان صلواتی، امجدی، مروتی و احمدی فرد با اهدای لوح قدردانی شد.
سال 1358 برای اولین بار به فاصله حدود 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی(ره) 29 فروردین به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب به وفاداری ارتشیان به آرمان های انقلاب اسلامی باشد.