مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار مصوب برای ساماندهی منطقه نمونه گردشگری مختوم قلی فراغی در نظر گرفته شده است.

به گزارش مرور نیوز، ابراهیم کریمی با اعلام این خبر افزود: این مبلغ از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استانی و در راستای تکمیل فاز دوم منطقه نمونه گردشگری مختومقلی فراغی مصوب شده است.

وی ادامه داد: فاز دوم این مجموعه شامل اجرای رواق ها و سنگ فرش داخل آنها به مساحت 800 متر مربع و اجرای سر درب ورودی آرامگاه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: مختومقلی فراغی شاعر نامدار و عارف ترکمن ایرانی است که در سال 1153 هجری قمری در روستای حاجی قوشان گنبد کاووس به دنیا آمد و در سال 1210 هجری قمری در روستای آق تقای دار فانی را وداع گفت.

کریمی خاطرنشان کرد: از سال 86 تاکنون برای آرامگاه مختومقلی فراغی مبلغ 6810 میلیون ریال هزینه شده است که شامل طراحی و مطالعات سایت آرامگاه، احداث سازه خرپای فضایی و اجرای پوشش خرپای فضایی به متراژ 1100 متر مربع، اجرای سنگ فرش و محوطه سازی پیرامون آرامگاه درحدود 4000 متر مربع، مرمت المان شامل ایزوگام و اجرای نمای المان آرامگاه مختوم قلی فراغی و اجرای مجتمع خدماتی بهداشتی شامل سرویس بهداشتی، نمازخانه و فروشگاه به متراژ 110 متر مربع است.

آرامگاه مختومقلی فراغی در کنار روستای آق تپه در 40 کیلومتری غرب مراوه تپه در شمال شرقی استان گلستان واقع شده است.