فرماندار محلات گفت: نمایشگاه گل محلات چهارم اردیبهشت ماه سال جاری باحضور دو تن از معاونان وزرای صنعت و کشاورزی افتتاح می شود و بازدید عمومی آن از پنجم تا هشتم اردیبهشت برقرارخواهدبود.

به گزارش مرور نیوز، علی زینی وند پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکلات شهرک ماهیان زینتی شهرستان محلات، با اشاره به برگزاری نمایشگاه گل محلات، اظهار داشت: نمایشگاه گل محلات امسال چهارم اردیبهشت ماه با حضور معاون وزیر صنعت و معاون وزیر جهاد کشاورزی افتتاح می شود و پیش بینی ها و اقدامات لازم برای برگزاری این نمایشگاه انجام شده است.

وی با بیان اینکه بازدید عمومی نمایشگاه گل محلات از روز پنجم تا هشتم اردیبهشت ماه برقرار است، افزود: امسال تورهای سیاحتی داخل کشور استقبال گسترده ای برای حضور در نمایشگاه گل محلات داشته اند و پیش بینی می شود آمار بازدیدکنندگان نسبت به سال های قبل افزایش داشته باشد.

فرماندار شهرستان محلات همچنین در رابطه با طرح احداث شهرک ماهیان زینتی محلات گفت: برای مطالعه طرح احداث دهکده ماهیان زینتی محلات از محل اعتبارات استانی طی دو سال اخیر بودجه تخصیص یافته و در سفر رئیس جمهور نیز 60 میلیارد ریال برای آن مصوب شد که هنوز تخصیص نیافته است.

زینی وند تصریح کرد: اعتبار زیادی برای تکمیل و راه اندازی این پروژه لازم است و امیدواریم این بودجه طی دو سال آینده تامین شود.

وی خاطرنشان ساخت: این طرح ارزش اختصاص اعتبار را دارد، چرا که از نظر اقتصادی و اشتغالزایی مستمر و بادوام، کاملا توجیه دارد و در فاز اول حداقل برای 200 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد، طبیعتا اشتغال غیرمستقیم آن نیز بسیار فراتر از این رقم است.

فرماندار شهرستان محلات افزود: در حال حاضر 90 درصد ماهیان زینتی کشور در شهرستان محلات تولید و به کشورهای دیگر صادر می شود و راه اندازی این پروژه، زمینه را برای افزایش صادرات غیرنفتی و ارزآوری برای کشور و رونق اقتصاد منطقه فراهم می کند.