مدیرعامل منطقه آزاد کیش با تاکید بر خرید تجهیزات لازم برای هلال احمر کیش گفت : با تجهیز هندورابی؛ این دو جزیره در کنار هم می توانند در زمان های بحران به سایر جزایر ،سکوهای نفتی و استانهای همجوار امداد رسانی کنند.

به گزارش مرور نیوز، علی اصغر مونسان امروز سه شنبه در آئین معارفه سرپرست جدید مرکز مستقل جمعیت هلال احمر کیش اظهار کرد : نظام جمهوری اسلامی با مدیران توانمند و همراهی مردم هر روز مسیر ترقی و پیشرفت را طی می کند که امیدواریم این روند، شتاب بیشتری به خود بگیرد .
وی به اهمیت عملکرد هلال احمر در کشور اشاره کرد و گفت :صحبت در این جمع از نهادی است که ریاست جمهور در سخنان خود نشان هلال احمر را مایه آرامش و آسایش مردم دانسته اند .
مونسان افزود:مردم در بدترین شرایط و گرفتاری آرم و نشان هلال احمر را نشان آسایش می دانند و نهادی است با خیر و برکت و هر دستگاهی که به مردم خدمت و کار خیر می کند در محضر خداوند از اجر بالایی برخوردار است .
وی تاکید کرد :این نهاد غیردولتی در سراسر جهان عملکرد خوبی در راستای کمک به مردم دارد و نخستین گروه هایی که در حوادث به مردم کمک می کنند نیروهای هلال احمر هستند .
مدیرعامل منطقه آزاد کیش تصریح کرد : این سازمان بیش از پنج برابر نیروهای استخدامی خود داوطلب دارد که بدون چشم داشت و برای رضای خداوند خدمات منحصر بفردی ارائه می کنند.
وی تاکید کرد :هر سازمانی که بیشتر در خدمت مردم است مدیران آن وظایف سنگین تری بر عهده دارند که هلال احمر جمهوری اسلامی توانسته از عهده این مسئولیت ها به خوبی برآید و با عملکرد خوب خود در داخل کشور و بحرانهای منطقه ای و بین المللی حضور جدی داشته باشد .
مونسان یاد آور شد : در چند سال گذشته نام هلال احمر کیش چندان مطرح نبود که با حضور دکتر محسن آسوبار به عنوان یک مدیر پرتلاش و با انگیزه این جمعیت روز به روز مسیر ترقی را طی کرد و در کیش دیده شد.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در برنامه هایی همچون نوروز در امر خدمت رسانی برای مردم مشهود است .
مونسان به سفر بسیاری از مردم به کیش در طول سال و ایام نوروز اشاره کرد و گفت : این جزیره در معرض قضاوت 80 میلیون ایرانی قرار دارد و آکواریومی است که عملکردها در آن زود دیده می شود و فعالیت در آن با سایر مناطق متفاوت است .
مونسان گفت: با وجود سکوهای نفتی دریایی و خشکی و جزایر متعدد در منطقه خلیج فارس جمعیت هلال احمر کشور باید بیشتر به این موضوع توجه داشته باشد .
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد : کیش یه لحاظ توسعه شهری و امکانات و همچنین موقعیت ، در میان دیگر جزایر می تواند به عنوان پایگاه جمعیت هلال احمر در منطقه خلیج فارس محسوب شود .
مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: در این نشست پیشنهاد شد تا جزیره هندورابی به عنوان یک پایگاه آموزشی ،تفریحی در کنار پایگاه عملیاتی در منطقه خلیج فارس فعالیت کند که می تواند در کمترین زمان و در بحران به دیگر جزایر ،سکوهای نفتی و استانهای همجوار امداد رسانی کند .
وی در مورد اجرای عملیات امداد هوا و دریا گفت : باید برنامه ای برای امداد های هوایی ، دریایی و شناورها اجرا شود تا هلال احمر بتواند در شرایط سخت هم عملیات خود را به خوبی انجام دهد .
مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اعلام آمادگی منطقه آزاد کیش برای ایجاد پایگاه ثابت منطقه خلیج فارس در کیش گفت: جزیره هندورابی هم به عنوان یک منطقه آموزشی می تواند در مواقع نیاز خدمات ارائه کند .
مراسم معارفه سرپرست مرکز مستقل جمعیت هلال احمر کیش امروز سه شنبه با حضور ،دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ،امام جمعه اهل سنت ،فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان ادارات ونهادها در سالن اجتماعات منطقه آزاد کیش برگزار شد.
جمعیت هلال احمر جزیره کیش در ایام نوروز با برپایی 15 پایگاه امداد و نجات و بیش از 60 امداد گر و چهار پزشک به بیش از 13 هزار نفر( از 25 اسفند ماه تا 13 فروردین 96 ) در جزایر کیش و هندورابی و بنادر چارک و بندر آفتاب خدمات ارائه کرد .