معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ظرف یک سال اخیر 160 واحد صنعتی آلاینده هوا در سطح این استان شناسایی شده و اخطاریه دریافت کرده اند.

محمد عرفانی روز چهارشنبه در گفت و گو با مرور نیوز افزود: در این مدت 573 واحد صنعتی در خراسان رضوی به عنوان منابع آلاینده ثابت هوا مورد سنجش و بازرسی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: از این تعداد فعالیت 413 واحد صنعتی پاک و بدون آلایندگی تشخیص داده شده اما 160 واحد که فعالیت آنها آلاینده بودند اخطاریه دریافت کردند.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از مجموع 160 واحد دریافت کننده اخطار زیست محیطی 115 واحد رفع مورد آلودگی کردند اما در خصوص 45 واحد که اقدام به رفع آلودگی نکردند اعمال قانون صورت گرفت.
وی افزود: از جمله صنایع آلاینده می توان به کارخانه های آسفالت، گچ، سیمان، نیروگاهها ،کارخانه تولید رب، ریخته گری و فلزات اشاره کرد.
عرفانی ادامه داد: با این وجود هم اینک روند نصب تجهیزات و امکانات جلوگیری کننده از آلایندگی هوا در صنایع خراسان رضوی مطلوب و قابل توجه است بطوری که 50 واحد صنعتی دارای سامانه فیلتراسیون آبی، 55 واحد دارای فیلتراسیون مرکزی، 10 واحد صنعتی بزرگ دارای الکتروفیلتر و 9 صنعت بزرگ تحت پوشش پایش آنلاین هستند و 14 واحد نیز سامانه کنترلی آلودگی هوا دارند.
6 هزار واحد صنعتی در سطح استان خراسان رضوی دایر است.