کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: سرعت وزش باد در 24 ساعت گذشته در گل تپه به 50 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

محمد حسن باقری شکیب روز چهارشنبه در گفت و گو با مرور نیوز با بیان اینکه سرعت وزش باد در همدان در 24 ساعت گذشته به 32 کیلومتر بر ساعت رسید افزود: سرعت وزش باد تا 24 ساعت آینده از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
وی اضافه کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده نیمه ابری، گاهی با افزایش ابر، همراه با وزش باد شدید و احتمال رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می شود و از روز پنجشنبه آسمان استان صاف تا کمی ابری و گاهی با وزش شدید باد همراه است.
وی ادامه داد: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته 9 درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر 21 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
باقری شکیب افزود: گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته ملایر و قهاوند با 23 درجه سانتیگراد بالای صفر و خنک ترین نقطه مربوط به رزن با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: از روز پنجشنبه به تدریج و با شیبی ملایم حداکثر دما در نقاط مختلف این استان بین یک تا 2 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.
وی میزان بارش های ثبت شده در 24 ساعت گذشته در همدان و رزن را 2 میلی متر، ملایر 9 میلی متر، تویسرکان 10 میلی متر، گل تپه و اسدآباد 6 میلی متر، نهاوند 15میلی متر، فامنین پنج میلی متر و قهاوند چهار میلی متر عنوان کرد.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.