مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان یکی از برنامه های این مجموعه را، آموزش آسیب های ناشی از فضای مجازی به تمامی کارکنان بخش های دولتی و خصوصی استان و به روز رسانی دانسته های آنان در این حوزه بیان کرد.

به گزارش مرور نیوز ابوالفضل تیرانداز در دیدار با رئیس پلیس فتا گلستان افزود: این سازمان اقدام به تدوین استاندارد آموزش های امنیت فضای مجازی نموده و گواهینامه مهارت بین المللی به افراد شرکت کننده در این دوره ها ارائه می شود.
وی همچنین از آمادگی آموزش فنی و حرفه ای برای همکاری با پلیس فتا در حوزه کمک به کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و اضافه کرد که فضای مجازی فرصت و تهدید بوده و همکاری این دو بخش به کاهش مشکلات این حوزه کمک خواهد کرد.
در این جلسه که به منظور افزایش تعامل و هم افزایی بیشتر میان دستگاه های اجرایی در سطح استان برگزار شد، رئیس پلیس فتا گلستان نیز بر استفاده از ظرفیت و امکانات آموزش فنی و حرفه ای استان برای کاهش آسیب های فضای مجازی تاکید کرد و گفت: جرائم اینترنتی در حال افزایش است و باید سطح آگاهی عموم افزایش پیدا کند.
سروان وحید صاحبکاران افزود: متاسفانه هر ساله شاهد 2 برابر شدن میزان تخلفات در فضای مجازی بوده و بیشتر افرادی که این جرم را مرتکب می شوند، افراد کم سن و سال، بیکار و متاهل هستند.
وی با اشاره به آگاهی بالای نوجوانان وجوانان از فضای مجازی و بی توجهی آنان به آسیب های این حوزه ،اظهار داشت: حرکت کُند در ارائه آموزش های لازم و آشنا نبودن والدین به مشکلات و آسیب های این حوزه ؛ زنگ خطر بزرگی برای خانواده ها و جامعه است.