دومین همایش بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی روز چهارشنبه با حضور هزار و 200 شرکت کننده و میهمانانی از 10 کشور جهان طی مراسمی در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: رشد فناوری سلولهای بنیادی و کاربردهای آن در ایران نخستین بار توسط جهادگر فقید دکتر کاظمی آشتیانی و همکارانش در پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی تحت حمایتهای رهبر معظم انقلاب شروع شد هم اکنون بسیار زیاد و با شتاب رو به جلو حرکت می کند.
علیرضا رشیدیان افزود: خراسان رضوی نیز با همت دانشپژوهان و پژوهشگران پرتلاشی که دارد در این عرصه به عنوان قطب فعالیتهای علمی و فناورانه پزشکی بازساختی در شرق کشور مطرح است.
وی ادامه داد: ستاد ملی علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری در جهت سیاستهای تمرکززدایی دولت تدبیر و امید از تشکیل ستاد استانی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی خراسان رضوی حمایت کرده و دبیری ستاد به دانشگاه علوم پزشکی مشهد محول شده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: سیاستهای اجرایی علمی کشور هم اینک از علومی حمایت می کند که کاربردی و حل کننده معضلات موجود در جامعه بورده و در کنار آن به استقلال و خودکفایی در بخشهای مختلف کمک نموده و ظرفیت اقتصادی شدن نیز داشته باشند.
وی افزود: سلولهای بنیادی مصداق بارز این موضوع است که می تواند به تولید ثروت و افزایش سلامت مردم نیز کمک کند.
معاون درمان پژوهشگاه رویان نیز در این همایش گفت: آینده پزشکی همراه با سلول درمانی می باشد و در این راه درمان بیماریهای صعب العلاج و لاعلاج روشن است.
دکتر احمد وثوق افزود: بهره مندی از علوم مهندسی و تلفیق دانش زیست شناسی با پزشکی بالینی می تواند در حل مشکلات سلامت بشر نقش مهمی ایفا کند.
وی ادامه داد: هم اکنون در پژوهشگاه رویان دانشمندان رشته های مهندسی در کنار بیولوژیستها و پزشکان بالینی در حال انجام تحقیقاتی مهم در جهت درمان بیماریها و ارتقا سلامت عمومی هستند.
معاون درمان پژوهشگاه رویان گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد عمومی غیردولتی خود را مکلف و مسئول می داند از این نوع تحقیقات و برنامه ها حمایت کند.
وی افزود: توسعه دانش سلولهای بنیادی به همه نقاط کشور، اشاعه فرهنگ کار گروهی و بهره مندی از ظرفیت مراکز تحقیقاتی دانشگاهها از اهداف این نهاد عمومی غیردولتی است.
دبیر همایش بین المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: 37 سخنران از ایران، ایتالیا، سوئد، آلمان، مالزی، چین و استرالیا مطالب خود را در همایش ارئه می کنند.
دکتر احمدرضا بهرامی افزود: هدف این همایش ترویج یافته های سلولهای بنیادی ملی و بین المللی و تبادل تجربیات می باشد.
دومین همایش بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی تا روز جمعه اول اردیبهشت آتی در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه دارد.