معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: اگر زمانی طرح اسکان برای استقرار عشایر داده شده است، روحیه عشایری نباید خدشه دار شود.

به گزارش مرور نیوز حمید ذکا اسدی روز چهارشنبه در گردهمایی سران طوایف و معتمدین عشایر استان کرمان با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه عشایر ذخیره انقلاب هستند گفت: عشایر نباید دولتی شوند و در اجرای تمامی طرح ها درباره حوزه های عشایری، روحیه عشایر باید حفظ شود.
وی تاکید کرد: حکومت ها همیشه زمانی موفق بودند که می توانستند نظر مثبت عشایر را به خود جلب کنند.
وی با اشاره به اینکه عشایر می توانند به استان و شورای تامین استان کمک کنند گفت: بسیج، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران آمادگی لازم را برای کمک به عشایر دارند.
معاون استاندار کرمان خاطرنشان کرد: همیشه معضلات امنیتی استان توسط عشایر گره گشایی شده و در زمان وقوع شرارت در مناطق صعب العبور از کمک عشایر استفاده می شده است.
وی گفت: سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از فرزندان عشایر استان کرمان، منطقه را آرام می کند و امینت را در چندین کشور برقرار می کند.
ذکاء اسدی همچنین با اشاره به موضوع انتخابات 29 اردیبهشت گفت: شرکت باشکوه مردم و حضور هرچه بیشتر عشایر در انتخابات و پای صندوق های رای می تواند تضمین کننده امنیت داخلی و خارجی کشور باشد.
وی اظهار کرد: در کوه ها و دشت های استان کرمان امنیت داریم زیرا عشایر همیت اسلام، دینی، ملی و میهنی خود را حفظ کرده اند و بر مبنای آن حرکت می کنند.
این نشست با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان و سران طوایف عشایر در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.
22 هزار خانوار عشایر با جمعیتی بالغ بر 110 هزار نفر در استان کرمان حضور دارند.