معاون خدمات شهری شهردار ارومیه گفت: در چهار سال اخیر و با سلسله اقداماتی، شهر ارومیه در برابر سیلاب‌های فصلی ایمن‌سازی شده و هم اینک شهرداری ارومیه آماده کمک‌رسانی به مردم در همه مناطق سیل زده آذربایجان غربی است.

به گزارش مرور نیوز، مهرداد سلامتی ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان ارومیه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اقدامات شهرداری ارومیه در سیل اخیر آذربایجان غربی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات اعلامی از سوی هواشناسی، شهرداری ارومیه چنین حادثه‌ای را پیش بینی کرده بود و آماده کمک‌رسانی به آسیب دیدگان بود.

وی افزود: در سطح شهر ارومیه مشکل خاصی از بابت سیل پیش نیامده است و در طول مدیریت 4 ساله اخیر شهرداری ارومیه کانال‌هایی که آب‌های سطحی شهری را جمع آوری می‌کردند تجهیز شده‌اند و از این رو مشکل آب گرفتگی یا خسارات دیگر را در شهر ارومیه نداشتیم.

معاون خدمات شهری شهردار ارومیه تصریح کرد: اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده از سوی شهرداری ارومیه در راستای ارسال مصالح، ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین برای انجام عملیات بوده است.

وی با اشاره به مصالح ارسالی به مناطق سیل زده گفت: بیش از 85 سرویس مصالح به منطقه محال بکشلو چای، 58 سرویس به روضه و 167 سرویس به سه راهی سرو از سوی شهرداری ارومیه صورت گرفته است که تمامی ماشین آلات سنگین به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت رسانی و کمک رسانی به آسیب دیدگان و بهبود وضعیت آنان هستند.

سلامتی بیان کرد: برای همکاری هرچه بیشتر با دستگاه‌های دیگر 2 دستگاه جرثقیل 10 تنی، 2 دستگاه تریلی کمرشکن و 11 دستگاه تانکر و پمپ آب کش در مناطق سیل زده حضور دارند.

وی افزود: شهرداری ارومیه آماده هرگونه همکاری با بخشداری‌ها برای شن ریزی مسیرهای مواصلاتی است و برنامه‌های شهرداری برای همکاری با بخشداری‌ها از فردا شروع می‌شود گرچه شاید بارندگی‌ها دوباره از امروز شروع شوند ولی شهرداری در همه حالت آمادگی خود را حفظ می‌کند و آماده همکاری با دستگاه‌هاست.