معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: اگر قصد موفقیت در صادرات به کشور عراق را داریم باید برای دستیابی به این هدف بخش خصوصی را فعال و تقویت کنیم.

به گزارش مرورنیوز، علی بحرینی مقدم، اظهار کرد: معدود استانی هستیم که ۳ اتاق بازرگانی داریم و با توجه به مشترکات دینی و زبانی با کشور عراق کار صادرات خیلی تسهیل شده است و به آسانی می‌توانیم به کشور عراق صادرات داشته باشیم اما این مساله نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق، بلند مدت و با افق طولانی‌تر است.

 بحرینی مقدم تصریح کرد:ما مشکلاتی با طرف عراقی داریم و شاید نتوانیم با رایزنی‌هایی دولتی آن‌ها را حل کنیم اما یک بازرگان می‌تواند خودش به راحتی مشکلات را حل کند و این مسأله بارها رخ داده است. بنابراین بخش خصوصی، خود می‌تواند برای حل مشکلاتش برنامه‌ریزی و با رایزنی‌های که انجام می‌دهد برخی از مشکلات را حل کند .

وی عنوان کرد: بازار عراق بازار خوبی است و جای کار زیادی دارد و در قیاس با سایر کشورها صادرات به عراق بسیار ساده‌تر است و این مسأله نیاز به برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد و داشتن برنامه عملیاتی و منظم برای حل مشکلات، می‌تواند به ما کمک کند.

 معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به این نکته که نباید فقط به صادرات کالا فکر کرد، گفت: در بحث صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق نسبت به کشور ترکیه در بسیاری از زمینه‌ها جای کار داریم و باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود .