فرماندار بندر آستارا گفت: با توجه به سرمایه گذاری های انجام گرفته و زمینه های فراهم شده، این شهرستان می تواند کانون همایش ها و جشنواره های ملی و بین المللی باشد.

به گزارش مرور نیوز، یونس رنجکش روز پنجشنبه در بازدید از یکی از مجتمع های پذیرایی و اقامتی در شهرستان مرزی آستارا با تقدیر از نگاه و سرمایه گذاری انجام گرفته بر ضرورت تبلیغات مناسب برای جذب گردشگران و بهره مندی بهتر از این ظرفیت ها در این شهرستان تاکید کرد.
وی اظهار داشت: شهرستان مرزی بندر آستارا دارای شرایط و ویژگی های بالقوه ای با توجه به همجواری با جمهوری آذربایجان و جاذبه های طبیعی و تاریخی است و نقش مهمی در پذیرش گردشگران داخلی و خارجی دارد.
وی از تورهای گردشگری و فعالان حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری دعوت کرد با توجه به وجود شرایط مختلف و امکانات موجود در آستارا از این ظرفیت ها برای برپایی سمینارهای علمی، همایش ها و جشنواره های مختلف استفاده کنند.
رنجکش افزود: هرگونه سرمایه گذاری در این شهرستان در حوزه خدمات و تجارت، بازدهی بسیار بالایی دارد و سرمایه گذاران و فعالان حوزه های اقتصادی و تجاری می توانند با حضور در این منطقه از شرایط بالقوه آن استفاده کنند.
فرماندار آستارا راه اندازی قطار آستارا - آستارا، اسکله بندر، منطقه ویژه اقتصادی و مناطق گردشگری طبیعی را از عوامل بالقوه و بالفعلی دانست که نقش مهمی در تولید فرصت های سرمایه گذاری در این شهرستان دارند.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا، فرماندار این شهرستان گفت: ارائه خدمات مناسب به ورزشکاران و استفاده کنندگان از فضاهای ورزشی امری ضروری است و اداره ورزش و جوانان باید این موضوع را مد نظر قرار دهد.
رنجکش در بازدید سرزده از اماکن ورزشی شهرستان آستارا به بررسی مشکلات و معضلات آنها پرداخت و بر رسیدگی اداره ورزش و جوانان تاکید کرد.
وی از اداره ورزش و جوانان خواست مطالبات مردم در خصوص استفاده از اماکن ورزشی را پیگیری کنند.
فرماندار آستارا به دادن خدمات بیمه ای و برخورداری سالن های ورزشی از روشنایی مناسب، سرویس های بهداشتی مناسب، وسایل سرمایش و گرمایش سالم و خدمات عمومی توسط اداره ورزش و جوانان تاکید کرد.
رنجکش گفت: استفاده کنندگان از اماکن ورزشی بابت اجاره این اماکن مبالغی را پرداخت می کنند که در مقابل این مبالغ ، اداره ورزش و جوانان وظیفه دارد نظارت لازم را در کیفیت خدمات دهی به آنان داشته باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مطلوب به شهروندان حق آنان است و باید حقوق شهروندی آنان رعایت شود.
آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و مجموعه ورزشی وحدت این شهرستان دارای سه سالن سرپوشیده و یک زمین فوتبال است.
سه هزار 500 ورزشکار با برخورداری از بیمه ورزشی در این شهرستان ساماندهی شده است.