در مجموع توسط هیات های نظارت استان 801 نفر معادل 4.3 درصد داوطلبان رد صلاحیت شده اند.

به گزارش مرور نیوز، سید جواد حسینی روز شنبه افزود : از 19 هزار و 648 داوطلب ثبت نامی برای انتخابات شوراها، 93 درصد کل داوطلبان تایید صلاحیت شدند.
وی ادامه داد : در مجموع توسط هیات های نظارت استان 801 نفر معادل 4.3 درصد داوطلبان رد صلاحیت شده اند.
وی عنوان کر : در هیات های اجرایی انتخابات شوراها نیز 549 نفر معادل سه درصد کل داوطلبان رد صلاحیت و 97 درصد بقیه تایید شده بودند.
وی ادامه داد : از کل داوطلبان ثبت نامی در استان سه هزار و 419 نفر برای شوراهای شهری اقدام کرده بودند که از این تعداد در هیات های اجرایی 128 نفر و در هیات های نظارت 243 نفر رد صلاحیت شدند .
حسینی افزود: از 16 هزار و 351 داوطلب شوراهای روستایی نیز در هیات های اجرایی صلاحیت 422 نفر و در هیات های نظارت صلاحیت 560 نفر رد شد و بیش از 400 نفر هم از ادامه حضور در این رقابت ها انصراف داده اند.
وی عنوان کرد : عمده رد صلاحیت شده ها در هیات های نظارت در زمره حامیان دولت و اصلاح طلبان هستند که به استناد بند 'د' ماده 29 و بند 'ج' و 'د' ماده 26 قانون انتخابات صلاحیتشان تایید نشده است.
وی با بیان اینکه در هیات اجرایی یک نفر هم به دلیل گرایش سیاسی و بدون مستند نشده است، گفت : این هیات ها در بررسی صلاحیت ها بر مبنای قانون عمل و از حقوق همه داوطلبان دفاع کرده است زیرا معتقدیم صلاحیت یا عدم صلاحیت افراد باید دقیقا مبتنی بر مستندات و مواد قانونی انجام شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود : 73 درصد رد صلاحیت شده های هیات نظارت در مشهد به استناد به این دو ماده قانونی بوده است که از این تعداد 50 درصد حامیان و هواداران دولت و اصلاح طلبان بوده است.
به گفته وی ، از کل دو هزار و 921 داوطلب انتخابات شوراها در شهرستان مشهد 126 نفر در هیات های اجرایی و 173 نفر در هیات های نظارت رد صلاحیت شدند .
حسینی افزود : در مجموع از کل داوطلبان شهرستان مشهد 10 درصد رد صلاحیت شده اند که 4 درصد توسط هیات های اجرایی و 6 درصد دیگر توسط هیات نظارت تایید نشدند.
وی عنوان کرد : در شهر مشهد هم توسط هیات اجرایی 62 نفر و در هیات نظارت 85 تایید صلاحیت نشدند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره در 73 شهر و نیز دو هزار و 574 روستای استان خراسان رضوی که تعداد داوطلبان آنها به حد نصاب رسیده است، ‌برگزار می شود.
با توجه به چهار میلیون و 500 هزار نفر جمعیت واجد شرایط اخذ رای در استان بیش از 9 میلیون تعرفه اخذ رای ویژه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به استان منتقل شده است.