دماوند- دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: با هوشیاری دادسرای شهرستان دماوند و پلیس امنیت، باند چهار نفره حفاری و کشف عتیقه‌جات در شهرستان دماوند متلاشی شد.

به گزارش مرور نیوز، حسن ابراهیمی بسابی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، در این خصوص اظهار کرد: باند چهار نفره که به انگیزه حفاری و کشف عتیقه‌جات، قصد حفاری در منطقه دماوند، روستاهای اطراف و امامزاده‌ها را داشتند، در اقدامی اولیه جهت تحقق اهدافشان مبادرت به نوشاندن داروی بیهوشی دست‌ساز از داروهای داروخانه‌ای و نوشیدنی تحت عنوان شربت به عوامل امامزاده کردند.

وی افزود: تعداد 10 الی 12 نفر از افراد مصرف‌کننده دارو دچار بیهوشی شده و راهی بیمارستان شدند؛ به‌این‌ترتیب افراد سودجو در ساعات نیمه‌شب وارد امامزاده‌ها شده و قصد باز کردن قفل‌های امامزاده را داشتند که خوشبختانه موفق نشدند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: پس از اطلاع دادسرا از این موضوع، پلیس امنیت واردشده و با پیگیری موضوع، استفاده از ردیاب‌ها و تعقیب متهمین، در کمترین فرصت توانستند این افراد را شناسایی و دستگیر کنند.

ابراهیمی بسابی تأکید کرد: این گروه برای اولین بار اقدام به چنین عملی کرده بودند که خوشبختانه با تصمیمات و اتخاذ تدابیر پلیسی، بلافاصله دستگیر و روانه زندان شدند.

وی اظهار کرد: اقدام این افراد غیرانسانی و مغایر با قوانین و مقررات است؛ لذا به جهت حفظ آرامش، سلامت و امنیت مردم، شدیدترین قرار برای آن‌ها صادرشده و در بازداشت به سر می‌برند.

ابراهیمی بسابی گفت: سایر متهمان این پرونده نیز شناسایی و انگیزه‌های اقدام مجرمانه آنها موردبررسی قرار دارد تا درنهایت تصمیم قضایی در این خصوص اتخاذ شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند اظهار داشت: متأسفانه راهنمای این افراد بومی بوده است و سایر افراد ظاهراً غیربومی و از اشخاص سابقه‌دار در امر کشف عتیقه‌جات و حفاری‌های غیرمجاز هستند.

ابراهیمی بسابی در خصوص حفاری‌های صورت گرفته در ایام نوروز خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروز، یک مورد حفاری در حال انجام با اقدامات به‌موقع دادسرا ناموفق ماند؛ لذا از مردم عزیز به جهت حفظ آثار و تمدن شهر تشکر می‌کنیم و درخواست داریم تا همکاری‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.