رئیس اندیشکده یقین گفت:ایران پیش از موعد به تعهدات خود در برجام عمل کرد درحالی که آمریکایی‌ها هم‌چنان درحال بازی‌دادن ما هستند و علتش این است که اعتماد به آمریکا از ابتدا اشتباه بود.

به گزارش مرور نیوز، حسن عباسی در همایش سیاسی با موضوع انتخابات که دیشب در مسجد سالار شهیدان تبریز برگزار شد، درباره اساس دین گفت: امروز یک عقیده و تئوری غلط در جوامع به نام کالاگرایی به وجود آمده که مردم هرچیز را قیمت‌گذاری می‌کنند درحالی که برخی چیزها مانند تربیت، سلامت، محبت و... قیمت ندارند بلکه بها دارند.

وی اضافه کرد: به همین خاطر است که وقتی یک کسی می‌رود به دور از مرزهای وطن خود از حریم عقایدش دفاع می‌کند مردم پشت سر او گمان می‌کنند که او باید پول گرفته باشد برای این کار درحالی که خداوند می‌فرمایند من برای جان و مال مومنان مشتری‌ام و در برابرش بهشت را می‌دهم. و دلیل این آن است که بهشت نیز قیمت ندارد و بها دارد.

وی درباره علم اقتصاد اظهار داشت: اساس علم اقتصاد که درباره تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود صحبت می‌کند سقوط کرده است و این را خود اقتصاددانان غربی پذیرفته‌اند و دلیل سقوط آن، دارا نبودن مفاهیمی مثل قسط و برکت است.

این منتقد سیاسی در ادامه اعلام کرد: دین این نیست که داعش جنایت‌کار معرفی می‌کند، دین یک جوهره اساسی به نام قسط دارد و با پیاده شدن آن حیات بشری رشد پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه خواصی چون مدیران یک ماموریت بیش‌تر ندارند آن هم قوام به قسط و عدل است، خاطرنشان کرد: کسی که در پست مسئولیتی می‌نشیند به این معناست که از نردبان پیامبر بالا رفته و باید تمام حقوق ملت را در اعمالش در نظر بگیرد.

عباسی همچنین گفت: وقتی بحث فیش‌های نجومی پیش می‌آید، وقتی وزیران و دولت‌مردان زندگانی و ثروت چندین میلیاردی دارند و اطرافیانشان مشغول ریخت و پاش، معلوم می‌شود که در دوران مدیریت‌شان گوشه چشمی هم به جیب خود داشته‌اند.

وی بیان کرد: آنجا که اختلاس‌های کلان صورت می‌گیرند و کسی پاسخگوی آن‌ها نیست یعنی ما از هدف بعثت پیامبران که قسط بوده فاصله گرفته‌ایم.

وی با لحنی انتقادی ادامه داد: اگر این مسئولان در روز بعثت پیامبر از دنیا برود و در آن دنیا از او بپرسند مگر 61بار 10 مرجع تقلید نگفتند که نظام بانکی کشور ربوی است!؟ مگر شما ملزم نبودید در منسب مدیریتی خود احکام قرآن را پیاده کنید؟ او جوابی جز شرمساری نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه ضمن بیان اینکه انسان ثانیه به ثانیه از مهد کودک تا دکتری مورد آزمون قرار می‌گیرد، گفت: زمانی که جامعه و حکومت اسلامی می‌شود، آزمون‌ها سخت‌تر و مقابله با فتنه نیز در جامعه سخت‌تر از قبل می‌شود.

وی با بیان اینکه اساس بازار بورس رباست، اظهار داشت: وقتی مسئولان بورس را که سراسر رباست در جامعه رواج می‌دهند، برکت از زندگی مردم رخت برمی‌بندد و سفره‌ها آلوده به ربا می‌شوند درحالی که خط قرمز جمهوری اسلامی ایران همین رباست.

وی تصریح کرد: قطعا مسئولین از بیان شدن چنین حرف‌هایی ترس دارند و مانع می‌شوند ولی به استاندار و فرماندار و... باید گفت که مدیریت‌تان را باید در سیلی که آمد اعمال می‌کردید نه برگزاری جلسات هم‌اندیشی و روشنگری.

عباسی در ادامه به صحبت درباره آثار منفی برجام در دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی پرداخت و اعلام کرد: طبق اعلام رئیس سازمان ملل، ایران پیش از موعد به تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده درحالی که آمریکا و آمریکایی‌ها هم‌چنان درحال بازی‌دادن ما هستند و علت آن این است که اعتماد به آمریکا از همان ابتدا اشتباه بود.

وی گفت: اینکه مسئولین در 4سال گذشته کشور سعی داشتند برجام را با پذیرفتن خفت‌های فراوان به انجام برسانند، و اینکه امروز انتظار دارند هواپیماهای برجامی در ایران پرواز کنند، خیالی باطل و کاری اشتباه است.

این استاد دانشگاه، درباره مدافعان حرم نیز تشریح کرد: باید به عده‌ای که در داخل ایران مدافعان حرم را مروج تروریسم در منطقه می‌دانند گفت امنیتی که توسط این سربازان برایتان فراهم شده حرامتان باشد.

عباسی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و تائید صلاحیت ها گفت:در انتخابات باید هوشیار باشیم چون دشمن کمین کرده تا سوء استفاده کند و تشکر از انسانهای بزرگی که نیامدند تا صحنه سبک تر کار را به جلو ببرد که به نفع جریان انقلابی کنار رفتند.

وی با اشاره به افراد رد صلاحیت شده گفت:تشکر باید کرد از طرفداران رد صلاحیت شدگان که نوشتند دشمن این آرزو را به گور خواهد برد که ما مثل فتنه گران 88 خیابانهای تهران را به هم بزنیم، و عده ای که آمدند و گفتند رفع تکلیف شد.