نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با ابراز تاسف از آمار تصادف های جاده ای کشور و تاکید بر آموزش قوانین رانندگی گفت: احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله عبدالنبی نمازی روز یکشنبه در دیدار علیرضا صفاتاج معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با وی، اظهار کرد: آموزش های قوانین راهنمایی و رانندگی باید ابتدا از خانواده و دوره های ابتدایی و متوسطه و پس از آن در دانشگاه شروع شود.
وی نخستین عامل تصادف ها در جاده های کشور بر اساس اعلام کارشناسان را، نیروی انسانی بیان کرد و افزود: باید روی این مساله بسیار مهم، خیلی کار کرد تا تلفات جاده ای کشور به حداقل ممکن برسد.
نمازی با اشاره به این که کم حوصلگی، عجله و شتاب زدگی از جمله عواملی است که باعث می شود انسان ها در رانندگی خطا کنند، افزود: این عوامل به استرس های روانی، خانواده و جامعه و همچنین برخی مشکلات اقتصادی افراد چون بدهی بستگی دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تا زمانی که علت ها وجود دارد معلول ها باقی بوده و از بین نخواهند رفت.
وی هم چنین با تاکید بر رعایت استاندارد و کیفیت بهتر و بیشتر در ساخت خودروها، یادآور شد: با توجه به این که هم اکنون جمهوری اسلامی ایران به برخی کشورها از جمله عراق و سوریه خودرو صادر می کند، نباید با ساخت خودروهای بی کیفیت حیثیت ما در جهان زیر سوال برود.
آیت الله نمازی هم چنین با گلایه از کیفیت نامناسب آسفالت برخی جاده های کشور، گفت: بیشتر جاده های کشور نیز از روشنایی در شب برخوردار نیستند.
وی ورودی و خروجی شهرها را نیز دارای اشکال دانست و تاکید کرد: این مشکلات برای رعایت حال مردم و رانندگان باید برطرف شود.