مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پارسال 100 میلیارد ریال برای اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی در این استان هزینه شد.

به گزارش مرور نیوز، ناصر کرمی افزود: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در دولت تدبیر و امید مدت دو سال است که اجرا می شود.
وی یادآور شد: اجرای این طرح معطوف به کنکور نبوده بلکه مربوط به پایه های پایین از ابتدایی تا دبیرستان برای کیفیت بخشی به آموزش با برنامه های مختلف است.
کرمی گفت: همچنین با حمایت منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی طرح نخبه پروری و ارتقا وضعیت دانش آموزان کنکور سراسری در چند شهرستان درحال اجراست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد:ارتقای وضعیت قبولی دانش آموزان این استان در کنکور سراسری در سال 92 تا 95 از رتبه 20 به 18 در کشور نشان دهنده رشد علمی و آمار بالای قبولی است.
وی اظهار کرد: اصلاح و تقویت رویکرد نهادهای مردمی بویژه شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مشارکت برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و ایجاد فضای رقابتی و انگیزشی در بین دانش آموزان از راهبردهای محوری طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان است.
کرمی گفت: برجسته سازی دانش‌آموزان موفق در سطح استان با معرفی آنها به شیوه های مختلف اطلاع رسانی از سوی شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، رسانه‌ها، وسائل ارتباط جمعی و سایر شیوه های مختلف و ایجاد رقابت آموزشی و تحصیلی بین مدرسه های منطقه های مختلف شهری و روستایی از دیگر هدفهای اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در اجرای طرح تقویت بنیه دانش‌آموزان ضمن افزایش مشارکت عمومی از فرهنگیان و دانش‌آموزان موفق تقدیر می‌ شود.
کرمی گفت: شناسایی نقطه های ضعف و نارسایی ‌های آموزشی دانش‌ آموزان مدرسه ها و اجرای برنامه‌های کیفیت بخشی با استفاده از آزمون متمرکز استانی در تمام مدرسه ها از دیگر اهداف طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان است.
6045/7213** خبرنگار: سیده حلیمه حسینی ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد