فرماندار شهرستان محلات گفت: گل یکی از مزیت های ویژه این شهرستان است که توجه به آن زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان را فراهم می کند.

به گزارش مرور نیوز، علی زینی وند در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه شهرستان محلات بیان کرد: حرکت به سمت اشتغال پایدار یکی از راه های کسب موفقیت در کشور است که استاندار مرکزی با ارائه طرحی نوین و با ایجاد تحرک در روستاها زمینه ایجاد اشتغال پایدار را فراهم ساخته است.

رییس ستاد برگزاری پانزدهمین نمایشگاه گل محلات با اشاره به گردش مالی 250 میلیارد دلاری در صنعت گل جهان افزود: کشورهای توسعه یافته جهان به خوبی متوجه اهمیت این صنعت شده اند و بازار گل در سایر کشورهای دنیا نیز به سمت رونق در حرکت است. در محلات نیز باید برای گسترش صادرات به سایر کشورهای جهان با توجه به پتانسیل‌های مناسب موجود برنامه ریزی های لازم و موثر انجام شود.

زینی وند با بیان اینکه فعالیت 30 درصد از مردم شهرستان محلات به صنعت گل معطوف شده است، خاطرنشان کرد: در این شهرستان 900 هکتار سطح زیر کشت گل وجود دارد که 240 هکتار آن در گلخانه های سنتی و 660 هکتار در فضای باز انجام می شود و گلکاران شهرستان محلات با فناوری روز مشغول فعالیت هستند و صادرات 10 تا 20 میلیون دلاری از شهرستان انجام می شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه گل محلات پس از پانزده دوره برگزاری اکنون به یکی از برندهای معتبر نمایشگاهی در کشور تبدیل شده که امیدواریم با مساعدت مسئولان از سال آینده شاهد ارتقا سطح نمایشگاه به بین المللی باشیم.