مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: با حذف دفترچه درمانی، پرونده الکترونیک سلامت برای بیمار تشکیل می شود و با ثبت اطلاعات به صورت الکترونیکی، در هر زمان و مکانی این اطلاعات از سوی پزشکان قابل دسترسی است.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا صفری اجرای طرح حذف دفترچه های درمانی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی را گامی مهم در حوزه سلامت برشمرد و افزود: هفته گذشته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در همدان اعلام کرد که این استان در اجرای طرح حذف دفترچه های درمانی رتبه چهارم کشوری را کسب کرده و جزو استان های برتر کشور است.
صفری بیان کرد: در مرحله بعد حذف دفترچه ها در درمان غیرمستقیم و مراکز غیر دانشگاهی کلید خورده و در کل کشور اجرا خواهد شد و برای همه افراد پرونده پزشکی سلامت تشکیل می شود.
وی افزود: هم اکنون 99 درصد از نسخه ها در استان همدان به صورت الکترونیکی صادر می شود و یک درصد باقیمانده مربوط به مواردی همچون دندانپزشکی و اورژانس است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان به گام های مهم این سازمان در اجرای هتلینگ بیمارستان ها در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: مدت 2 سال است که هتلینگ بیمارستان ها آغاز شده که به همین منظور تجهیز و نوسازی بخش های مختلف بیمارستان آتیه همدان و غرضی ملایر آغاز و تا پایان سال 96 به اتمام می رسد.
صفری ادامه داد: در راستای اجرای هتلینگ بیمارستان ها، به زودی پنج اتاق LDR در بیمارستان آتیه همدان و پنج اتاق LDR نیز در بیمارستان غرضی ملایر نصب و تجهیز خواهد شد و از ابتدا تا انتهای زایمان تمامی خدمات به بیمار در این اتاق ارائه می شود.
وی یادآور شد: سال گذشته سی تی اسکن بیمارستان آتیه همدان نصب و راه اندازی شد و هفته تامین اجتماعی نیز MRI این بیمارستان افتتاح خواهد شد که یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان بود که در دولت یازدهم محقق شد.
وی افتتاح هتلینگ و سی تی اسکن بیمارستان غرضی ملایر، آغاز عملیات اجرایی درمانگاه بهار و راه اندازی و استاندارد سازی اورژانس بیمارستان آتیه همدان را از مهمترین طرح های قابل افتتاح در هفته تامین اجتماعی امسال عنوان کرد و گفت: هم اکنون در همه زمینه ها رشد بسیار بالایی داریم و شرایط بسیار خوب است.
به گزارش ایرنا صفری به رشد 300 درصدی در نوسازی و تجهیز ناوگان آمبولانس این استان اشاره و بیان کرد: پس از 20 سال با پیگیری و تلاش های صورت گرفته در سال 92 و 93 تعداد 9 دستگاه آمبولانس به ناوگان آمبولانس بیمارستان آتیه، غرضی، پلی کلینیک، درمانگاه اسدآباد و تویسرکان اضافه شد.
وی گفت: سال گذشته یک هزار و 200 میلیارد ریال در درمان مستقیم و حدود یک هزار و 800 میلیارد ریال در درمان غیر مستقیم و در مجموع سه هزار میلیارد ریال در کل استان همدان هزینه شد.
صفری گفت:هم اکنون نهضت توسعه زیرساخت ها، فناوری اطلاعات(IT) و تجهیزات به راه افتاده و شاهد شتاب جهشی توسعه در بخش های مختلف این سازمان در دولت یازدهم هستیم در حال حاضر شرایط در حوزه درمان بسیار مطلوب و مساعد است و جهش های خوبی به ویژه در حوزه تجهیزات و IT استان همدان رخ داده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی همدان با اشاره به شرایط بسیار خوب استان در تعداد تخت فعال اظهار کرد: در حال حاضر استان همدان با دارا بودن 288 تخت فعال در جایگاه چهارم و با 700 هزار بیمه شده ثابت در جایگاه 22 کشوری قرار دارد.
استان همدان دارای 2 بیمارستان تامین اجتماعی آتیه و غرضی با 288 تخت فعال است که در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از 66 پزشک در بخش درمان تامین اجتماعی جذب کرده است.
شهرستان ملایر دارای 2 بیمارستان دولتی امام حسین(ع) و مهر و یک بیمارستان تامین اجتماعی غرضی است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.