رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 16 درصد از جمعیت کشورمان با مشکل افسردگی روبرو هستند.

به گزارش مرور نیوز، دکتر علی دلپیشه روز چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه سلامت اظهار کرد: یکی از معضلات کنونی جوامع بشری در در کشورمان نیز مشاهده می شود مسئله افسردگی است که باعث شده روحیه با نشاطی را در جوامع مشاهده نکنیم.

وی ادامه داد: افسردگی تنها دلایل پزشکی ندارد و عوامل مختلفی در بروز این پدیده تاثیرگذار هستند و باید تمامی ارگان های دخیل راهکارهای مقابله با ایم معضل را چاره اندیشی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یکی از مشکلات کشور را در سال های پیش از تشکیل دولت یازدهم نبود خدمات بیمه برای بخشی از افراد جامعه دانست و گفت: 11 میلیون ایرانی پیش از شکل گیری دولت تدبیر و امید زیر پوشش هیچ بیمه ای نبودند ولی با اجرای طرح تحول نظام سلامت این افراد هم اکنون از خدمات بیمه ای برخوردار شده اند.

دلپیشه ادامه داد: اجرای این طرح توانسته است در کاهش آلام و آرامش روانی شهرونان بویژه اقشار کم درآمد تاثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکیی ایلام تاکید کرد: هرچه بتوانیم زمینه روحیه نشاط و شادی را در میان افراد جامعه افزایش دهیم، ضمن کاهش آسیب های اجتماعی از بروز هزینه های درمانی برای مردم جلوگیری کرده ایم.