رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان از رشد 40 درصدی گردشگران خارجی و داخلی بازدید کننده از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان خبرداد.

محمد رضا صدوقی روز چهارشنبه در گفت و گو با مرور نیوز افزود: با توجه به ثبت جهانی قنات 2 طبقه مون اردستان در سال 95 شاهد حضور چشمگیر گردشگران خارجی و داخلی بویژه در تعطیلات نوروز96 در بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری بودیم.
وی با بیان این که با توجه به پیگیری های مسئولان شهرستان و توجه ویژه به حوزه میراث فرهنگی تصریح کرد: مناسب سازی، نورپردازی و معرفی بناهای تاریخی زمینه جذب گردشگر را بیشتر از سال های گذشته فراهم ساخت.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: طرح ثبت جهانی قنات 2 طبقه در سال 92 به دستور معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگیف صنایع دستی و گردشگری کشور آغاز و در یک برنامه سه ساله مطالعات باستان شناسی، تاریخی، زمین شناسی و کلیه مطالعات اجتماعی آن انجام و در تیرماه سال 95 در اجلاس استانبول ترکیه به همراه 11قنات دیگر کشور ثبت جهانی شد.
وی متوسط بازدیدکنندگان آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان در سال 95 را روزانه بالغ بر 250 نفر اعلام کرد و افزود: گردشگران خارجی اغلب از کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک، استرالیا، انگلستان و آمریکا بوده اند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: بیشترین مکان های مورد بازدید گردشگران خارجی مسجد جامع، قنات 2 طبقه اردستان و موزه مردم شناسی زواره بوده است.
شهرستان اردستان با 67 اثرثبت شده ملی و یک اثر ثبت جهانی (قنات دو طبقه) و دو بافت تاریخی زواره و مهاباد و سه کمپ کویرنوردی در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.