نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: اگر رسانه‌ها در تقویت بنیه ایمان مردم گام بردارند انقلاب را بیمه کرده و به مردم مصونیت بخشیده‌اند.

به گزارش مرور نیوز آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار با مدیران صداوسیمای مرکز فارس با اشاره به جاهلیتی که از سوی صاحبان زر و زور بر جامعه بشری حاکم شده و راه و زندگی بشر را منحرف ساخته است اظهار داشت: ضروری است بار دیگر به اهداف بعثت مراجعه و محتوای بعثت مورد بحث و بررسی قرار گیرد و انطباق آن با عصر حاضر تجزیه و تحلیل شود.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری افزود: هدف نهایی پیامرمکرم اسلام(ص) و همه انبیا این بود که انسان‌ها را بسازند و از آلودگی‌های اخلاقی دور کنند و برای این کار فوق‌العاده تلاش کردند.

وی تزکیه را هدف پیامبر خاتم بیان کرد و گفت: در آیات قرآن همه جا تزکیه بر تعلیم مقدم است چراکه پاک شدن، فرد را آماده فراگیری می‌کند و اگرظرف وجود انسان آلوده باشد نمی‌تواند از دانش‌ها و علم بهره لازم را ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: ظرف وقتی از آلودگی‌ها پاک شد کمالات در آن ریخته می‌شود و رشد و بالندگی لازم را پیدا می‌کند، امروز بشر به این امر احتیاج دارد به خاطر اینکه راه درک و فهم صحیح از زندگی را برای انسان بسته‌اند.

ایمانی گفت: صاحبان زر و زور و قدرت معنای حیات را تغییر داده‌اند، معنای زندگی و مرگ را جابه‌جا کردند و این دردهایی است برای بشریت که به سادگی قابل التیام نیست باید از محتوای بعثت برای حل این معضل استفاده کرد.

وی بیان کرد: صاحبان زر و زور از طریق رسانه‌هایشان افکار بشر را به بند می‌کشند، فریب دادن افکار عمومی، برداشت‌ها، باورها و زندگی کردن‌ها امروز در غرب از طریق رسانه است و در این شرایط و موقعیت باید با رسالتی که بعثت به عهده‌مان گذاشته با برپایی عدالت اجتماعی، فضا و جامعه را آماده کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار رسانه افزود: در عصر و زمان ما رسانه نقش عمده و اساسی را در حل مشکلات بشر ایفا می‌کند. رسانه به معنای وسیع کلمه یعنی همه کسانی که به نحوی از انحاء با افکار و اندیشه‌های مردم در تماس مستقیم هستند، باید این فضای برپایی عدالت اجتماعی را در جامعه فراهم کند و عدالت اجتماعی بدون داشتن اعتقادات صحیح امکان‌پذیر نیست.

وی عنوان کرد: همان‌گونه که صاحبان قدرت، افکار و اندیشه‌های شیطانی خودشان را با رسانه القا می‌کنند و مخاطب را با افکار و اندیشه غلط آشنا می‌سازنند برخورد با اندیشه‌های شیطانی صاحبان قدرت باید از طریق رسانه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تقویت ایمان مردم را امری ضروری دانست و گفت: امروز دشمنان ما ایمان را از دو راه هدف قرارداده‌اند یکی از طریق شکستن حریم اعتقادات مردم و دیگر از نظر تساهل و تسامح در کارها و ولنگاری فرهنگی، اگر رسانه در تقویت بنیه ایمان مردم گام بردارد انقلاب را بیمه کرده و به مردم مصونیت بخشیده است.