معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه کاشان گفت: نگاه ویژه دولت یازدهم به دستمزد کارگران و افزایش تقریبا دوبرابری آن در دوران مسوولیتش نوید بخش حرکت مناسب اقتصاد در مسیر رشد خود است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کاشان، حمید رضا مومنیان روز چهارشنبه در دیدار نمایندگان حوزه های مختلف کارگری شهرستان کاشان به مناسبت هفته کارگر اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید دستمزد کارگران 95 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: توجه به حوزه های تولید، اشتغال آفرینی و حوزه های کارگری مبتنی براسناد بالادستی در سند چشم انداز 1404 است که باید با حمایت از کارگران و کارآفرینان تلاش کنیم از مسیر این افق روشن خارج نشویم کما این که در برخی از مقاطع عدم توجه به این اسناد و عدم اتخاذ تصمیمات کارشناسانه، خسارت های سنگینی را به نظام تحمیل کرده است.
وی با تاکید بر تقویت حوزه های جانبی بخش های صنعت گفت: چند صد هکتار زمین تحویل سایپا کاشان شده که مقدار زیادی از آن بلا استفاده مانده است و باید با حمایت از قرارداد سیتروئن فرانسه در تحقق استفاده از ظرفیت های موجود تلاش کرده و زمینه های سرمایه گذاری های بزرگ ملی را فراهم کنیم.
مومنیان با اشاره به بازگشت بسیاری از شرکت های نیمه فعال و تعطیل به چرخه تولید افزود : برای حمایت از رونق تولید برای استان اصفهان 10 هزار میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شد که برای کاشان 2 هزار و 430 میلیارد ریال برای پرداخت به شرکت ها و صنایع شهرستان مصوب شده است.
وی با اشاره به ایجاد 2 هزار و 100 شغل در سال گذشته در کاشان اظهار کرد: نشان دادن آمار بالای بیکاری در شهرستان که بدون کار کارشناسی و عدم رعایت شاخص های علمی و استاندارد است، غیر واقعی و سیاه نمایی است.
وی با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب مبنی بر وجود یک مدیریت قوی و کارآمد در اقتصاد گفت: مدیریت جهادی تعریف دارد و هر اقدام یا فعالیتی را بدون توجه به برنامه های اسناد بالادستی نمی توان در زمره مدیریت جهادی قلمداد کرد.
فرماندار کاشان با بیان اینکه در حوزه اقتصاد، مدیریت جهادی مورد توجه دولت قرار گرفت افزود: دولت تدبیر و امید در این زمینه از مسیری وارد عمل شد که به صورت زیرساختی بیماری ها و آفت های اقتصاد را بررسی و درمان می کند.
وی تصریح کرد: تغییر اقتصاد در ایران نیازمند نگاه ها و نگرش هاست که دراین زمینه توجه به مباحث بین المللی و روابط خارجی مورد اهتمام دولت است.
مومنیان با تاکید بر شناسایی بنیان های اقتصاد مقاومتی گفت: کاشان تنها شهرستان در استان اصفهان و کشور است که ستاد اقتصاد مقاومتی را در کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری، کارگروه بانک ها و کارگروه رفع موانع تولید و تسهیل و سرمایه گذاری تشکیل داده است.
فرماندار کاشان افزود: در این سه کارگروه تلاش می شود با بررسی مسائل و مشکلات مربوط به تولید و حوزه های صنعت و کارگری برنامه ریزی های لازم برای اقزایش و پایدار بودن تولید و اشتغال صورت گیرد.
مومنیان با گرامیداشت یاد و نام 250 شهید حوزه کارگری شهرستان کاشان اظهارامیدواری کرد: حوزه های کارگری به طور جدی وارد میدان انتخابات 29 اردیبهشت شده و با حضور گسترده خود برشکوه و عظمت انتخابات بیفزایند که با توکل بر خداوند موجب ثبات و امنیت پایدار کشور خواد بود.