دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در سراسر کشور به ویژه استان کردستان یک امر لازم و ضروری است.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله محسن اراکی ظهر امروز در نشست تخصصی با ائمه جمعه استان کردستان که در سالن همایش های کتابخانه امام خامنه ای برگزار شد، ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورا های اسلامی شهر و روستا گفت: افراد باید کاندیدا های مورد نظر خود را بشناسند زیرا در برابر آنچه انجام می دهیم و رای که به صندوق می اندازیم در آینده مسئول هستیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: انشالله در انتخابات پیش رو با ارشاد شما امامان و امید خدا رای مردم به سوی کسی برود که دلسوز و خدمت گزار جامعه باشد.

وی به فعالیت های دانشگاه مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی یک موسسه علمی و اساسی است که می تواند در اصلاح امور مذهبی جهان تاثیر گذار باشد.

آیت الله اراکی افزود: در این دانشگاه استادان مذاهب و فقه های مختلف در فقه مربوطه به دانشجویان تدریس می کنند و برای هر دین و فقه از استادان متخصص مربوط به آن استفاده می شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی در حل مشکلات جهان اسلام مثمر ثمر است، اظهار داشت: ازجمله تصمیمات راهبردی این دانشگاه در عرصه علوم انسانی این است که به کمک مسئولین و امامان مرجع اول جهان اسلام شود.

وی گفت: می بایست اقتصاد، جامعه و بانک داری اسلامی را به کمک این دانشگاه ها در جامعه رواج داده شود و از دیدگاه اسلام علم مربوط به هر رشته ای را آماده کنیم.

آیت الله اراکی افزود: مسئولیت بزرگی را در پیش را داریم و امید است به لطف و عنایت خدا و برنامه ریزی به اهداف مورد نظر این دانشگاه برسیم و شاهد جهشی در دانشگاه مذاهب اسلامی باشیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه دانشگاه مذاهب کردستان می بایست مرکزیت یابد و از سراسر کشور های اسلامی دانشجو بپذیرد، عنوان کرد: اگر دانشگاه فعال و با یک برنامه ریزی خوب و استادانی قوی ظاهر شود می تواند به عنوان یک قطب موثر معرفی شود.

آیت الله اراکی در مورد مجمع جهانی تقریب گفت: برنامه ریزی های مفصلی را در حوزه مجمع تقریب انجام داده و در دست اقدام داریم و این مجمع یکی از عوامل موثر در کنترل اختلاف فرق و تکفیر در جهان داشته است.