معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پوشش واکسیناسیون در تمامی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نزدیک به 100 است.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان در گفت‌وگو با  مرور نیوز با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته جهانی واکسیناسیون از چهارم تا 10 اردیبهشت‌ماه، اظهار داشت: واکسیناسیون اقدام بسیار مهم و با ارزشی است که به‌وسیله آن می‌توان با هزینه اندک از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های عفونی خطرناک و پرهزینه جلوگیری کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: پس از تامین آب آشامیدنی سالم، واکسیناسیون بیشترین تاثیر را در کاهش مرگ و میر به ویژه مرگ و میر کودکان و افزایش رشد جمعیت را داشته است.

وی بیان کرد: کودکان از بدو تولد تا 6 سالگی علیه بیماری‌های واگیر از قبیل سل، هپاتیت ب، فلج اطفال، دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هموفیلوس آنفلوانزای تیپ ب، سرخک، سرخجه و اوریون واکسینه می‌شوند.

خواجه‌ئیان خاطرنشان کرد: نتیجه تلاش پرسنل مراکز خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه و حساسیت و مشارکت خوب والدین در خصوص انجام واکسیناسیون به‌موقع و کامل کودکان در سطح کشور منجر به این شده است.

وی افزود: در حال حاضر در مرحله حذف بیماری سرخک و سرخجه مادرزادی قرار داریم، 16 سال است که کشور عاری از بیماری فلج اطفال شده است، کزاز نوزادی و بیماری‌های دیفتری، سیاه سرفه و اوریون نیز کنترل شده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: پوشش واکسیناسیون در تمامی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نزدیک به 100 است.

وی گفت: از سال 2010 تا کنون، در هفته آخر ماه آوریل فعالیت‌های حمایتی، آموزشی و ارتباطی به منظور گرامیداشت و ترویج ایمن سازی اجرا می‌شود. شعار جهانی سال 2017 میلادی برای این هفته «واکسن‌ها عمل می‌کنند» تعیین شده است.

خواجه‌ئیان اظهار داشت: این هفته فرصتی است تا والدینی که کودک زیر 6 سال دارند با مشاهده کارت واکسیناسیون کودکان خود، در صورت کامل نبودن واکسیناسیون کودک و فرا رسیدن زمان انجام آن در اسرع وقت برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند.