رئیس هیئت نظارت قروه با تأکید بر نگرش کاندیداها در قالب روانشناسی سیاسی، ورود به جامعه و کارکردهای ذهنی افکارعمومی را بهترین راهکار تبلیغ سیاسی در راه درست دانست.

به گزارش مرور نیوز، مهدی حسامی انتخابات را یکی از اصول حقوق شهروندی دانست و اظهار داشت: کاندیداهای شوراها باید حس تعلق اجتماعی در تبلیغات خود داشته باشند و بدانند که تأیید نهایی آنان تنها به دست هیئت نظارت می باشد لذا دقت در انجام کارهای تبلیغاتی تا پایان انتخابات لازم و ضروری است.

به گفته وی نامزدهای انتخابات باید در خصوص مسایل مختلف من جمله روانشناسی سیاسی آگاهی کامل داشته باشند و تنها با مطالعه رفتار و فرآیندهای ذهنی است که می توان به رویکردهای روانشناختی و مباحث جامعه شناسی در استانداردهای انتخابات مناسبت و درست دست یافت.

حسامی با اشاره به موضوعاتی که در تقسیم بندی رفتار در انتخابات مطرح می شود به سه ضلع روانشناسی انتخابات اشاره کرد و افزود: رأی گیرنده، رأی دهنده و عامل سیستم که در واقع ارتباط میان رأی دهنده و گیرنده و تعامل آن با مسایل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را بیان می کند، سه ضلع مهندسی انتخابات می باشند.

وی خطاب به کاندیداها گفت: بهتر است به جای تبلیغات کاذب و فانتزی به درون جامعه ورود کرده و روی کارکردهای ذهنی افراد کار شود و شخصیت، عقاید و نگرش رأی دهنده رصد شود.

حسامی تبلیغات را در دو دیدگاه سیاسی در راستای استدلال عقل یا منطق و غیرسیاسی در راستای ترغیب هیجان که بیشتر با جنبه های منفی است، عنوان کرد و از تمامی کاندیداهایی که تحمل ناکامی و شکست را ندارند خواست انصراف داده و خود و خانواده خود را از تبعات روانی بعدی نجات دهند.