دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کرمان گفت: اطلاع‌رسانی مربوط به افراد رد صلاحیت شده ممنوع، جرم و تخلف است.

به گزارش مرور نیوز، «فرشید فلاح» اظهار کرد: اطلاع‌رسانی مربوط به افراد رد صلاحیت شده ممنوع، جرم و تخلف است و درخواست می‌کنم کسی درمورد رد صلاحیت‌شدگان اطلاع‌رسانی نکند.

وی افزود: هیچ یک از اعضای شورای شهر کرمان در هیئت نظارت رد صلاحیت نشده و رسیدگی به شکایت کسانی که در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند، از فردا به مدت 10 روز در هیئت نظارت انجام می‌شود.

فلاح تصریح کرد: باید همه معتقد باشیم که حرمت آبروی مومن از کعبه واجب‌تر است و آنچه برای خود می‌پسندیم، برای دیگران بپسندیم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که فرآیند تائید یا رد صلاحیت‌ها هنوز ناقص است، گمانه‌زنی‌ها درباره رد یا تائید صلاحیت افراد کاری خلاف اخلاق و قانون است.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کرمان با بیان این‌که تعداد کل داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای استان 17 هزار و 303 نفر است، گفت: 16 هزار و 466 نفر در هیئت‌های اجرایی تائید صلاحیت و 434 نفر رد صلاحیت شدند، ضمن این‌که تعداد 395 نفر هم در هیئت‌های اجرایی انصراف داده‌اند.

وی شمار نامزدهای تأیید صلاحیت شده در هیئت‌های نظارت را 16 هزار و 205 نفر برشمرد و افزود: 159 نفر در هیئت‌های نظارت رد صلاحیت شده و تعداد 30 نفر نیز انصراف داده‌اند.