فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به کشف 230 کیلوگرم انواع مواد مخدر در فروردین ماه سال جاری، اعتیاد را عاملی زیان بار برای خارج کردن نیروی جوان جامعه از چرخه تولید ملی دانست.

به گزارش مرور نیوز، سردار سید محمود میرفیضی پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروزه اعتیاد مشکل بزرگ جامعه است و خساراتی که این معضل و بلای خانمانسوز به جا می‌گذارد، بسیار زیانبار است، زیرا نیروی جوان جامعه را از چرخه تولید ملی خارج می‌کند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: نتایج و آثار شومی در ارتباط با مصرف مواد مخدر به وجود می‌آید و یکی از زیان بارترین آثار آن ارتباطی است که با دیگر جرائم اجتماعی در جامعه دارد، چون اعتیاد به تنهایی می‌تواند، عاملی برای ارتکاب جرائم در جامعه باشد.

سردار میرفیضی، خاطر شنان کرد: از بین تمام جرایمی که معتادان مرتکب آن می‌شوند، درصد بالایی را سرقت و جرائم مالی تشکیل می‌دهد که آن هم به منظور تهیه پول برای خرید مواد مخدر است.

میر فیضی تصریح کرد: اعتیاد به موادمخدر یک معضل چند وجهی است و برای مقابله با آن باید تمامی ابعاد آن مورد توجه قرار گیرد، زیرا فرد معتاد علاوه بر داشتن بیماری جسمی دچار اختلالات شخصیتی، روانی و ناهنجاری‌های رفتاری و اجتماعی و اعمال بزهکارانه در بیشتر مواقع به صورت ناخودآگاه می‌شود.

وی با اشاره به این که گروه‌های مختلف سنی به ویژه جوانان در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی و منسجم برای پر کردن اوقات فراغت جوانان از طرف خانواده‌ها، مدارس، نظام فرهنگی و آموزشی تصمیمات لازم اتخاذ شود.

سردار میرفیضی با اشاره به عملکرد فرماندهی انتظامی استان در مقابله با پدیده شوم اعتیاد و مبارزه با موادمخدر، گفت: در فروردین ماه سال جاری با انهدام 10 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان، بیش از 230 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای 143 طرح پاکسازی نقاط آلوده در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و طرح‌های کنترل محورهای مواصلاتی خبر داد و افزود: 806 خرده فروش موادمخدر در این طرح‌ها شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص 106 معتاد متجاهر نیز جمع آوری و به مراکز بازپروری ماده 16 تحویل شدند، افزود: 138 دستگاه خودروی نیز در اجرای این طرح‌ها توقیف شدند.

سردار میرفیضی با اشاره به انهدام دو باند بزرگ تهیه وتوزیع مواد مخدر صنعتی و کشف شش کیلو و 500 گرم شیشه در یک عملیات موفق انتظامی در فروردین ماه سال جاری، گفت: مبارزه با اعتیاد از اولویت‌های فرماندهی انتظامی استان در سال جاری است.

وی در پایان از خانواده‌ها خواست: برای ریشه کن کردن اعتیاد در جامعه که موجب تباهی جوانان و نوجوانان جامعه می‌شود ضمن همکاری با پلیس هرگونه اطلاعات واخبار در این خصوص را به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع دهند.