رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: افزایش تعرفه آب بهاء کشاورزی و نحوه و زمان دریافت آن برای بهره برداران مشکل ساز شده و باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر متقی فرد روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی استاندار با تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی که در باغستان برگزار شد اظهارداشت: افزایش قیمت آب بهای کشاورزی که از پاییز سال گذشته اعمال شده موجب نگرانی کشاورزان شده است.

وی اضافه کرد:موضوع افزایش آب بهاء در شورای حفاظت مطرح شده که باید یک تصمیم قاطع و اصولی اتخاذ شود تا کشاورزان با آرامش و خاطر و دغدغه کمتری به تولید مشغول شوند.

نحوه دریافت آب بهای بخش کشاورزی اصلاح شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: صادرات محصولات کشاورزی از ظرفیت های بسیار خوبی است که می تواند به رونق اقتصاد استان کمک کند.

متقی فرد اضافه کرد: اگرموانع پیش روی صادرکنندگان بخش کشاورزی مانند بیمه و مالیات و تسهیلات بانکی برطرف شود می توانیم سهم قابل توجهی از صادرات یک میلیارد دلاری استان را در این بخش تامین کنیم.

در ادامه رضاجو رئیس تشکل آب بران استان قزوین با اشاره به مشکلات افزایش آب بهای کشاورزی اظهارداشت: از مسئولان انتظار داریم قانون توزیع عادلانه آب را در استان اجرایی کنند تا رضایت کشاورزان جلب شود.

نحوه دریافت آب بهای بخش کشاورزی اصلاح شود

وی گفت: نحوه وصل آب بها بسیار مهم است و باید پس از صدور قبض دریافت شود اما در حال حاضر قبل از دریافت سهم آب و به تولید نرسیدن باید هزینه آب را پرداخت کنیم که برای کشاورزان مشکل ساز شده است.

دراین جلسه پس از بحث وتبادل نظر استاندار با تولیدکنندگان برای رفع موانع تولید در بخش کشاورزی تصمیماتی گرفته شد.