مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان از تنظیم و تدوین بانک اطلاعاتی بیماران خاص و سرطانی برای نخستین بار درکشور برای بیماران خاص کردستانی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، جمال ارشدی با بیان این مطلب گفت: با توجه به لزوم پوشش درمانی دائمی و مستمر بیماران خاص و همچمنین ساماندهی سایر خدمات مورد نیاز به این افراد در این راستا کمیته ای تحت عنوان کمیته بیماران خاص از سال 1376 و به منظور رفع موانع و مشکلات این بیماران زیر نظر اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان تشکیل شده است .

وی عنوان کرد: سعی شده تا طی سالیان متمادی همواره با نظارت استانداری و همکاری و هماهنگی موثر و جدی کلیه ادارات و سازمان های ذیربط به ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان اقدامات مطلوب و مناسبی برای خدمت به بیماران خاص استان به عمل آید .

وی بیان کرد: در ادامه اقدامات این کمیته شرایطی فراهم شده تا مساعدتهای لازم برای حمایت مناسب بیماران عضو کمیته بیماران خاص صورت گیرد .

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان ادامه داد مساعدت به بیماران خاص برای پوشش خدمات درمانی مورد نیاز که در تعهد کامل سازمان های بیمه گر پایه نبوده از مهمترین اقدامات انجام شده توسط این کمیته است.

ارشدی اظهارداشت: این حمایت ها شامل رایگان کردن تعدادی از داروهای تخصصی، خدمات فیزیوتراپی، دندانپزشکی، کاردرمانی، ام آرآی، آزمایشات تخصصی به بیماران خاص در سطح استان است .

وی ادامه داد: در این راستا در سال 95 بیش از 7 میلیارد ریال خدمات در بخش دولتی و نیز خرید خدمت از بخش خصوصی برای بیماران خاص کردستانی هزینه شده است .

وی اظهار داشت: در این رابطه و از طریق ثبت اطلاعات فردی در بانک اطلاعاتی وبا مساعدت های لازم توسط سازمان های مردم نهاد و حمایتی و بیمه گر و نظارت معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خدمات مناسبی به بیماران ارائه می شود .

ارشدی گفت: تجهیز بخش های همودیالیز با خرید 5 دستگاه همودیالیز، دستگاه الکتروشوک، دستگاه مانیتورینگ، دریپ از دیگر اقدامات انجام شده توسط این کمیته است .

وی عنوان کرد: اعزام 31 نفر از بیماران تالاسمی ماژور نیازمند انجام (ام آر آی) قلبی داشته با تامین هزینه درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان به مناسبت روز جهانی تالاسمی و بیماریهای صعب العلاج از دیگر اقدامات انجام شده توسط کمیته بیماران خاص استان کردستان در سال 95 بوده است .