امام جمعه موقت ورامین ضمن انتقاد از برگزاری نشست تبلیغاتی برای دولت با حضور مدیران مدارس در این شهرستان، گفت: برای دفاع از عملکرد دولت، گذشته پر افتخار نظام را زیر سوال نبرید.

به گزارش مرور نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین با ادامه بحث وظایف والدین نسبت به فرزندان در اسلام، اظهارداشت: در باب تربیت فرزندان باید روش معصومین علیهم السلام مورد توجه قرار گیرد، کلمات و سخنان امیرالمومنین( ع) یکی از بهترین منابع موارد تربیتی فرزندان است.

خطیب جمعه ورامین بی توجهی به دنیا و ساده زیستی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بسیاری از بدبختی های انسان ناشی از محبت به دنیا است و هرچقدر انسان بیشتر به دنیا محبت داشته باشد از آخرت دور می شود.

محمودی با اشاره به هفته سلامت، اظهار کرد: باید همه با عزم جدی به مساله سلامت به عنوان یکی از مهمترین مسائل جامعه توجه کرده و در جهت تامین آن بکوشیم، اگرچه برای تامین سلامت قدم های موثری برداشته شده است ولی همگان معترف هستند که این اقدامات کافی نبوده و می بایست مسئولان ذیربط اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهند.

وی به اهمیت پیشگیری از بیماری ها اشاره کرد و افزود: اقدام به پیشگیری از درمان مهم تر است، البته با کمال تاسف باید گفت بسیاری از رذایل اخلاقی که شاهد آن هستیم زمینه ساز بیماری ها است، بارها اعلام کرده ایم که دود قلیان کشنده و سرطان زاست.

امام جمعه موقت ورامین افزود: این استفاده بی حساب و کتاب خانم ها از لوازم آرایش و مواد شیمیایی منشا بسیاری از بیماری ها است، مشروبات الکلی نیز فاسد کننده دین و دنیا است، لهو و لعب و لا ابالی گری نیز روح و روان انسان را تخریب می کند و این مواد مخدر افیونی ویرانگر سلامت و سعادت انسان هستند.

وی از عدم دلسوزی برای سلامت خود توسط برخی افراد اظهار تاسف کرد و اضافه کرد: بی توجه هستیم و دلمان برای خود نمی سوزد، امر به معروف و نهی از منکر نمی کنیم و نسبت به دیگران احساس دلسوزی نمی کنیم و نسبت به خطرات هشدار نمی دهیم.

محمودی تلاش همگان در حوزه سلامت را خواستار شد و گفت: برای تامین نیازهای درمانی باید خیرین در ساخت بیمارستان ها و مراکز درمانی بازوی دولت باشند و به دولت کمک کنند، مسئولان نیز قدردان خیرین باشند، گاهی دیده می شود بهانه گیری ها و ایرادات نابجا در برابر خیرین، روند حضور این عزیزان را کند می سازد.

وی با اشاره به برکت و اهمیت ماه شعبان بیان کرد: سه میلاد مبارک را در اولین روزهای ماه شعبان داریم، این روزهای مبارک که به نام روز پاسدار و روز جانباز نامگذاری شده است را خدمت پاسداران و جانبازان عزیز تبریک عرض می کنم، قطعا در این ایام در مجالس جشنی که در مساجد برپا می شود در مورد خدمات این عزیزان سخن گفته خواهد شد.

امام جمعه موقت ورامین روز کارگر و نیز روز معلم را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: دشمن جسم شهید مطهری را از ما گرفت اما فکر او، قلم و اندیشه او همچنان نور افشانی می کند، برای معلمان و کارگران عزیز آرزوی توفیق روز افزون دارم.

مسئولان با اقتدار حادثه تروریستی میرجاوه را چیگیری کنند

وی با اشاره به شهادت مظلومانه مرزبانان عزیز جمهوری اسلامی ایران در مرز میرجاوه گفت: این حادثه را به خانواده های محترم این عزیزان تبریک و تسلیت عرض می کنم، چرا گروه های تروریستی به راحتی از داخل پاکستان مرزبانان ما را به شهادت می رسانند، این حرکات شوم اقتدار نظام اسلامی را زیر سوال می برد.

امام جمعه موقت ورامین گفت: از مسئولان نظام می خواهیم که مقتدرانه با این جنایات برخورد کرده و اجازه ندهند مزدوران استکبار عزت و صلابت ملت ایران را خدشه دار کنند.

خطیب جمعه ورامین با اشاره به توصیه هایی از امام راحل( ره) در مورد انتخابات اظهارداشت: مردم همه و همه، چه در نسل حاضر و چه نسل های آینده در انتخابات مسئول سرنوشت کشور هستند و چه بسا در برخی مقاطع عدم حضور در انتخابات موجب گناه باشد، رای دادن تکلیفی الهی است و همه مکلف در تعیین سرنوشت خود هستند.

وی بیان کرد: برای این که زمان مشروطه تکرار نشود مردم باید از بی تفاوتی بپرهیزند، اگر مردم بی تفاوت شوندو روشنفکران متعهد به میدان نیایند و مومنین در حاشیه قرار گیرند مقدرات کشور به دست افراد نا صالح و بی تفاوت می افتد و کشور از مسیر صحیح منحرف می شود.

محمودی به فرمایشاتی از مقام معظم رهبری در مورد انتخابات اشاره و اضافه کرد: امروز هر برگه رای که به صندوق ریخته می شود در حقیقت رای به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است و این امر برای کشور بسیار اهمیت دارد.

آموزش و پرورش ورامین باشگاه سیاسی دولت نیست

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز ورامین به انتقاد فرهنگیان از برخی اتفاقات رخ داده در شهرستان اشاره کرد و گفت: ما در آستانه انتخابات نیازمند همدلی، تفاهم، آرامش و ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه هستیم و این که مسئولان محترم مدیران مدارس را جمع کنند و مطالبی نامناسب برای آنان مطرح کنند زیبنده شرایط سیاسی و اجتماعی ما نیست.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه آموزش و پرورش مکان تعلیم و تربیت نسل آینده است، اضافه کرد: نباید فکر کرد آموزش و پرورش ملک دولت و باشگاه سیاسی است که هرگونه رفتاری در آن انجام داد، من ضمن عرض ارادت به مدیریت محترم آموزش و پرورش و همکاران عزیزشان و تقدیر از زحمات این عزیزان عرض می کنم اگر بنا است نشستی با موضوعات سیاسی و در مورد انتخابات برگزار شود چه خوب است از صاحبنظران دیگر هم دعوت شود.

وی گفت: اصلا کرسی های آزاد اندیشی برگزار کنید تا مدیران محترم، خود درباره موضوعات مختلف قضاوت کنند اما نشست یکسویه زیبنده نظام تعلیم و تربیت ما نیست.

خطیب جمعه ورامین ادامه داد: در این نشست مطرح شده که در 35 سال گذشته هیچ خدماتی در شهرستان انجام نشده است، این امر تضعیف نظام اسلامی است، اگر می خواهیم از عملکرد دولت دفاع کنیم راه آن تخریب عملکرد گذشتگان نیست، در 35 سال گذشته حداقل 16 سال دوران کارگزاران و اصلاحات بوده و اگر کار نشده است همین حضرات مقصرند.

وی ادامه داد: کسانی می توانند اظهار نظر کنند که کاری انجام شده و یا نه که از گذشته این شهر با خبر باشند، شهری که در کنار پایتخت نه جاده داشت، نه بیمارستان و نه روستاهای آن آب و برق داشتند و از تمامی امکانات محروم بود به برکت نظام اسلامی از خدمات شایسته ای برخوردار شده است.

محمودی با تاکید بر این که حق مردم این منطقه بیش از این خدمات بوده است، افزود: بروید از نماینده مجلس های اسبق که امروز سردمدار برخی جریانات سیاسی منطقه هستند بپرسید برای ورامین چه کردند که ورامین عقب نگاه داشته شده است، نویسندگان منصف دست به قلم شوند و آن چه از فردای پیروزی انقلاب بر سر مردم این منطقه آمد را بنویسند و بگویند چه جفایی که برخی در حق بردن امکانات ورامین به مناطق دیگر انجام دادند.

رییس جمهور توفیق سفر به شهر شهیدان 15 خرداد را نداشت

وی اضافه کرد: بیان این مساله که پس از انقلاب کاری برای این منطقه نشده است تنها ذهن جوانان را مخدوش می سازد، برخی روی شاخه نشسته و بن درخت را می برند، بله معتقدیم در 4 سال اخیر دولت هیچ اقدام زیربنایی و جدی برای شهرستان انجام نداده است، چرا رییس جمهور به همه استان ها و شهرستان ها سفر کرده اما توفیق آمدن به شهر شهیدان 15 خرداد را نداشته است.

امام جمعه موقت ورامین گفت: چند بار اعلام شد که رییس جمهور به ورامین سفر می کند، من یک بار به درخواست مسئولان در نماز جمعه از مردم درخواست کردم برای استقبال رییس جمهور بروند، شهرداری در استادیوم تختی برای استقبال از رییس جمهور از بیت المال هزینه کرد اما سفری صورت نگرفت.

وی گفت: چرا دولت به این مردم انقلابی بی مهری کرده است، بیشترین آمار بیکاری در استان تهران مربوط به ورامین است، دولتمردان به مردم انقلابی و 15 خردادی ورامین پاسخ دهند، در سطح کلان کشور هم که وضع بیکاری، تورم، فساد اخلاقی و اقتصادی بیداد می کند، مردم اهل تحلیل هستند و به خوبی می فهمند و قطعا در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی بسیاری از مسائل روشن خواهد شد.

محمودی ادامه داد: پس برای دفاع از عملکرد دولت، گذشته پر افتخار نظام را زیر سوال نبرید.