نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، تصویب بندر خشک از سوی دولت را قدم مهمی در تقویت اقتصاد استان عنوان کرد.

به گزارش مرور نیوز ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل گفت: موسم انتخابات، موسم رواج شایعه و در نتیجه موسم ایمان‌سوز است و همه باید مواظب باشند شیطان حسنات آنها را غارت نکند، مثل خوبی است که مال انسان را یک جا می برند ولی ایمانش را هزار جا.

عاملی افزود: اینجانب از هیچ لیستی در شورای شهر حمایت خاص ندارم و مردم، قیّم نمی‌خواهند و فصل الخطاب، تشخیص خود مردم است. تمام نقاط شهر و تمام کاندیداها برای اینجانب محترم هستند. نظر اینجانب لزوم رأی‌دادن به شایستگی‌هاست؛ خواه از شمال شهر باشد یا از جنوب؛ از مرکز شهر باشد یا از حاشیه ساکن باشد یا از مهاجرین و مجاورین .

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: ما در استان یک خانواده را تشکیل می‌دهیم و شکاف و مرزبندی در داخل یک خانواده، جنایت است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری نیز حمایت خاصی از کاندیدایی نداریم و خود اهالی باید در تشخیص صلاحیت سکانداری چهار ساله کشور دقت کنند .

وی گفت: امیرالمؤمنین وقتی حکومت را به دست گرفتند، خطبه‌ای به عنوان سیاست کاری خود ایراد کردند و فرمودند: «به خدا سوگند هرگز به اندازه سرسوزنی چیزی را پنهان ندارم و هرگز هیچ نوع دروغی نگویم.» آنچه در عرصه سیاست لازم است، شفافیت کامل و پرهیز از دروغ و صداقت کامل است.

وی در ادامه بیان معیارها، افزود: اگر کاندیدایی خودش یا طرفدارانش به افراد و نهادهای رسمی، فحّاشی و اهانت و هتّاکی کردند، خودشان را از صلاحیت انداخته است.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با تسلیت شهادت مرزبانان ایران اسلامی در مرز پاکستان که با خیانت دولت پاکستان برای چندمین بار اتفاق افتاده از مسئولین خواست در برابر این دولت مواجب بگیر عربستان، به صِرف تذکر اکتفا نکنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان به مناسبت روز پاسدار و روز جانباز، با تکریم مقام پاسداری و جانبازی از نقش خطیر پاسداران و جانبازان در اقتدار و استقلال و عزت کشور اسلامی تجلیل کرد.

وی همچنین به مناسبت روز معلم، گفت: بهشت و جهنم و پیشرفت و سقوط جامعه در دست نظام تعلیم و تربیت آن جامعه است و قدرت تعلیم و تربیت از تمام قدرت‌ها بالاتر است و برای رسیدن به یک نظام تعلیم و تربیت آرمانی باید معلّمان و مربیان جامعه از مکان رفیعی برخوردار باشند و انتظار این است که در مدیریت کشور با برنامه‌ریزی جامع، عنایت ویژه‌ای به قشر معلمین صورت بگیرد .

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با تجلیل از مقام کارگر، آنها را از ارکان عزت کشور برشمرد و توجه بیشتر به این قشر را خواستار شد.

عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها میزبانی استان اردبیل نسبت به مسابقات والیبال امیدهای آسیا را که با حضور 10 کشور آسیایی و هزاران تماشاگر و طرفدار برگزار خواهد شد، موقعیت بسیار مهم و بی‌سابقه برای استان اردبیل دانست و از مسئولینی که توانسته‌اند با تلاش مضاعف، امتیاز میزبانی این مسابقه بزرگ را برای استان اردبیل بگیرند، تشکر کرد.

وی همچنین از دولت که هفته گذشته امتیاز بندر خشک را برای اصلاندوز تصویب کرد تشکر کرد و آن را قدم مهمی در تقویت اقتصاد استان دانست.

امام جمعه اردبیل به مناسبت سرازیر شدن مهمانان خارجی از هفته آینده به استان از عدم ساماندهی محوطه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به شدت انتقاد کرد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان آلودگی اطراف اتوبان‌ها و مراکز تفریحی استان با زباله را مورد انتقاد قرارداد و از اهالی خواست در تطهیر محیط زیست کوشا باشند.

وی به همین مناسبت تأسیس انجمن دوستداران محیط زیست استان اردبیل را اعلام و از تمام دلسوزان محیط زیست دعوت کرد به عضویت این انجمن درآیند.

خطیب جمعه اردبیل گفت: استان اردبیل از جهت قابلیت‌های طبیعی در ایران بی‌نظیر و یک استان استثنایی است و ما باید به عنوان شکر این نعمت در حفظ ثروت‌های طبیعی نهایت تلاش را داشته باشیم .