شهرری امام جمعه شهرری با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری باید خود را برای خدمت به نظام اسلامی بخواهند و نه نظام را برای خود گفت: کاندیداها نباید برای تایید خود و به کرسی قدرت رسیدن کل نظام را زیر سوال ببرند.

به گزارش مرور نیوز ، حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی در نماز جمعه این هفته شهرری گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری برای رسیدن به این پست باید حرف های درست، از عمق جان و خالصانه به مردم بیان کنند تا آنان بتوانند تصمیم درستی برای آینده کشور و جامعه بگیرند و فرد اصلح را انتخاب کنند.
وی به برنامه مناظره انتخاباتی کاندیداها در صدا و سیما اشاره کرد و بیان داشت: برنامه مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری در رسانه ملی می تواند کمک شایانی به مردم در انتخاب فرد اصلح نماید و هموطنان با دیدن این برنامه و شنیدن حرف ها و برنامه های کاندیداها می توانند از میان این افراد کسی را که اصلح تر است را بشناسند و انتخاب کنند.
شاهچراغی تاکید کرد: مردم باید فردی که صداقت در گفتار و برنامه های عملیاتی تری دارد را برای پست مهم ریاست جمهوری انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی کانال های فضای مجازی تلاش دارند کاندیدای خاصی را به رهبر معظم انقلاب منتصب کنند اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده است که بنده به عنوان رهبر جامعه یک رای مانند سایر مردم دارم و هر کسی که مردم انتخاب کنند مورد تایید اینجانب می باشد.
شاهچراغی هدف اصلی اینگونه کانال های فضای مجازی را تخریب کل نظام اسلامی دانست و عنوان داشت: این کانال های مجازی در صورت رای آوردن کاندیدایی که به رهبر معظم انقلاب منتصب کرده اند می گویند که انتخابات ایران فرمایشی است و اگر کاندیدایی که منتصبش کرده اند به رهبر معظم انقلاب رای نیاورد می گویند که رهبری در میان مردم پایگاه ندارد و در هر2 صورت بر علیه نظام موضع خواهند گرفت.
وی در ادامه به سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره کرد و افزود: معلمان باید بدانند که شغلشان به معنای واقعی کلمه شغل انبیا است چرا که پیامبر مکرم اسلام فرموده اند: من برای آموزش مبعوث شدم و آمده ام که مردم را تعلیم و تربیت کنم.
شاهچراغی خاطر نشان کرد: معلمان نباید مسئولیت سنگینی که بر عهده دارند را با مقیاس های مادی بسنجند چرا که تربیت نسل آینده کشور بر عهده آنان است و اگر کار خود را به درستی انجام دهند در آینده شاهد نسلی پویا و خلاق در جهت رشد و توسعه کشور خواهیم بود.
وی در ادامه به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل سپاه پاسداران موهبتی و لطف الهی بود که خداوند آن را در فکر و اندیشه امام خمینی(ره) قرار داد چرا که این نیروی کارآمد انقلابی از بدو تشکیل علاوه بر اینکه در هشت سال دفاع مقدس خدمات شایسته ای را انجام داد جلوی بسیاری از توطئه ها داخلی و خارجی را گرفت.
شاهچراغی در ادامه به روز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) خطاب به پاسدارهای نظام اسلامی فرموده اند: که ارزش کار خالصانه شما برابر است با نماز واجب و همچنین ایشان بارها فرموده اند: ای کاش من هم یک پاسدار بودم.
وی به روز میلاد حضرت عباس(ع) و روز جانباز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: جانبازان شهیدان زنده انقلاب اسلامی ایران هستند که با الگو گرفتن از قمر بنی هاشم ایمان خود را قوی کردند و به دشمن نه گفتند، با پیشه کردن جهاد در راه خدا شجاعت را به زندگی خود وارد و صاحب بصیرت بالای انقلابی شدند.
شاهچراغی ادامه داد: همسران جانبازان با تحمل انواع سختی ها و رنج های این عزیزان مانند فرشتگانی هستند که در روز زمین قرار دارند.
وی در ادامه به روز جهانی کارگران اشاره کرد و گفت: ارزش کار کارگران در نظام اسلامی به قدری بالا است که پیامبر مکرم اسلام دست کارگران را بوسه می زند و می گوید آتش جهنم بر دستان کارگران حرام است.
شاهچراغی خاطر نشان کرد: مسئولیت کارگران در نظام اسلامی ایران سنگین بود ولی با نامگذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل این مسئولیت سنگین تر شد و باید کارگران با تلاش بیشتر و تولیدات با کیفیت تر جلوی ورود کالاهای قاچاق را به کشور بگیرند.
وی در خطبه اول افراد را به تقوا الهی دعوت کرد و اظهار داشت: مردم با پیشه کردن تقوای الهی می توانند زمینه حیات طیبه را در خود و جامعه فراهم کنند که نشانه های حیات طیبه بر اساس آیات قرآن و احادیث فرزندان صالح، جامعه ای پاک و مطهر،گفتار پاک و رزق و روزی حلال است.