نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ایران همواره رویه همسایه‌مداری همراه با احترام را نسبت به کشورهای همسایه از جمله پاکستان پیشه کرده و در پی این رویه انتظار می‌رود دولت پاکستان نیز به وضعیت امنیت در مرزهای این کشور توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه تلخ شهادت مرزبانان در میرجاوه اظهار داشت: ایران اسلامی همواره رویه همسایه‌مداری همراه با احترام را نسبت به کشورهای همسایه از جمله کشور دوست و همسایه، پاکستان پیشه کرده و در پی این رویه انتظار می‌رود دولت پاکستان نیز به وضعیت امنیت در مرزهای این کشور توجه بیشتری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: متاسفانه امروز خاک پاکستان به محل تمرین شرارت، استراحت و تهیه امکانات تروریست‌ها تبدیل شده است.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری پاکستان در مقابله با تروریست‌های منطقه، گفت: متاسفانه در شرایط فعلی تروریست‌ها هر زمان که هوس کنند بدون مانع از خاک پاکستان به کشور ما حمله می‌کنند و ما در پی این شرایط از کشور پاکستان گلایه‌مند هستیم.

آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه حادثه شهادت 9 مرزبان نتیجه ناامنی در مرزهای پاکستان است، خاطرنشان کرد: پاکستان اگر قدرت ندارد به ایران این اجازه دهد تا ایران در عمق پاکستان این تروریست‌ها را نابود کند.

امام جمعه زاهدان افزود: پاکستان باید تلاش کند تا با به‌کارگیری قدرت اطلاعاتی و امنیتی آسیبی از سوی خاک این کشور به کشورهای همسایه وارد نشود. انصاف نیست که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تلاش جهت تامین امنیت مرزهای خود هوای خاک کشور همسایه را نیز داشته باشند.

نامزدهای انتخابات از سخنان شعاری و تبلیغاتی پرهیز کنند

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو، اظهار داشت: برگزاری مناظره میان نامزدهای ریاست جمهوری اقدامی مفید است که علاوه بر آنکه به افزایش حضور مردم پای صندوق‌های رأی کمک می‌کند، موجب می‌شود مردم نامزدها و برنامه‌های آنها را بهتر بشناسند و انتخاب نامزد اصلح برای آنها آسان شود.

آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید تلاش کنند در مناظره‌های تلوزیونی به تشریح برنامه‌های خود در زمینه حل مشکلات کشور از جمله بیکاری و مشکلات معیشتی مردم بپردازند و از سخنان شعاری و تبلیغاتی خودداری کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: احترام به قانون باید در اولویت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باشد و همه آنها باید تلاش کنند تا ضمن جلوگیری از تخریب دیگر نامزدها زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.