آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: انتظار ما از کاندیداها و هواداران آنها این است که صحنه انتخابات و رقابت را تبدیل به عداوت نکنند چرا که تلاش دشمن پاشیدن بذر دشمنی در بین مردم است.

به گزارش مرور نیوز، وی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، رعایت اخلاق توسط کاندیداها و هواداران آنها را انتظاری عمومی عنوان کرد و افزود: اگر فضای دشمنی در انتخابات وجود داشته باشد نه تنها پس از انتخابات با کینه داشتن از همدیگر نمی توان مشکل کشور را حل کرد بلکه کارشکنی ها از فردای انتخابات آغاز و مشکل ها افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: باید کاندیداها به فردای انتخابات بیاندیشند که مشکل های کشور را با اتحاد و همدلی حل کرد.
آیت الله مکارم شیرازی اصلاح مسیر کنونی بین کاندیداها به سمت محبت، ادب، دوستی، اتحاد، صمیمیت را ضروری دانست و افزود: نباید از امروز، فردای کشور را با بی اخلاقی و ایجاد عداوت خراب کرد و در این مسیر کاندیداها نباید تعابیری بکار ببرند که موجب دشمنی شود.
این مرجع تقلید رعایت اصول اخلاقی و دوستی توسط کاندیداهای ریاست جمهوری را برای آینده کشور ضروری دانست و ادامه داد: همه باید تلاش کنند تا رقابت های انتخاباتی به عداوت و دشمنی تبدیل نشود.
وی حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات را دشمن شکن توصیف و خاطر نشان کرد: تمام کسانی که به امنیت، سربلندی و پیشرفت کشور علاقه مندند و می خواهند خانواده خود در امنیت زندگی کند باید با حضور گسترده در پای صندوق های رای دشمن را مایوس کنند.
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات مهم دنیای امروز را کمبود آرامش دانست و گفت: وجود مراکز متعدد مشاوره و کتاب های پرشمار کنترل اضطراب و افسردگی نشان از کمبود آرامش در دنیای امروز است.
این مرجع تقلید، حریص بودن به مال دنیا، زندگی ماشینی و ضعف ایمان را از جمله مهمترین عوامل سلب آرامش عنوان کرد و افزود: ارتباط با خدا و انتظار ظهور ولی عصر(عج) موجب آرامش می شود چرا که ایمان به خدا موجب صبور شدن انسان در برابر مشکل ها می شود.