معاون آمار اداره کل برنامه و بودجه اصفهان گفت: درصد مشارکت استان در سرشماری نفوس و مسکن، ۲۲ درصد است.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، محمدرضا لعلی  با اشاره به اجرای طرح الکترونیکی سرشماری نفوس و مسکن در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور از ابتدای مهر سال جاری تاکنون اظهار داشت: در استان اصفهان یک میلیون و ۷۳۲ هزار خانوار وجود دارد که باید در طرح سرشماری نفوس و مسکن مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام خانوار در سامانه الکترونیکی www.sarshomari۹۵.ir  تا ۲۷ مهر تمدید شده است، ابراز داشت: تاکنون ۳۷۳ هزار و ۵۳۰ خانوار در سطح استان اصفهان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون آمار و اطلاعات اداره کل برنامه و بودجه استان اصفهان افزود: در واقع می‌توان گفت در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۲۰ نفر از شهروندان استان اصفهان در سامانه سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان ثبت‌ام شده‌اند.

لعلی با بیان اینکه سمیرم با ۶۴ درصد، خور و بیابانک با ۵۸ درصد و بوئین و میان دشت با ۴۸ درصد بیشترین سهم مشارکت در سطح استان اصفهان را داشتند، افزود: در این راستا شهرستان‌های آران و بیدگل، نجف آباد و خمینی شهر با نرخ مشارکت ۱۶ تا ۱۸ درصد کمترین مشارکت را در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ داشته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه از دوشنبه هفته گذشته تاکنون ثبت‌نام رایگان در مدارس در محلاتی که زیرساخت‌های استفاده از اینترنت را ندارند اجرایی شده است، افزود: این اقدام از ساعت ۱۳ تا ۱۸ در مدارس این محلات از جمله سودان، رهنان، زینبیه و خوراسگان اجرایی می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات اداره کل برنامه و بودجه استان اصفهان جایگاه استان اصفهان در سطح کشور در خصوص مشارکت مردم در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ را در رتبه نوزدهم اعلام کرد و افزود: البته باید توجه داشته باشیم که استان اصفهان به نسبت جمعیت در مقایسه با استان‌های تهران، خراسان رضوی و خوزستان از جایگاه مناسب‌تری برخوردار است.