فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف 1925 کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری 2 سوداگر مرگ طی درگیری مسلحانه در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف 1925 کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری 2 سوداگر مرگ طی درگیری مسلحانه در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان خبر داد.

سردار سعید کمیلی در تشریح این خبر، اظهارداشت: مرزداران هنگ مرزی سراوان با همکاری سپاه پاسداران استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، از دپو محموله مواد مخدر و نیز مقادیر قابل توجهی مهمات مطلع شدند و بلافاصله با آمادگی و تجهیزات کامل، تشدید پوشش نوار مرزی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله مواد مخدر و مهمات را وارد کشور کنند که با هوشیاری و واکنش سریع مرزداران در دستیابی به اهداف شوم شان ناکام ماندند.

این مقام انتظامی، ادامه داد: قاچاقچیان با مشاهده مرزبانان به سوی آنها تیراندازی کردند اما با زمین‌گیر شدن سوداگران مرگ، دو نفر از آنها توسط مرزبانان دستگیر و بقیه به آن سوی مرز گریختند.

فرمانده مرزبانی سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: مرزداران در پاکسازی منطقه یک تن و 772 کیلوگرم تریاک و 153 کیلوگرم حشیش جمعاً یک تن و 925 کیلوگرم مواد مخدر به همراه مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات کشف کردند.

سردار کمیلی در پایان با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هنگ مرزی میرجاوه، گفت: با همت، تلاش و غیرت مرزداران خطه ایران اسلامی، اجازه نخواهیم داد که خون شهدا پایمال شود و بیش از پیش برای حفظ امنیت جامعه، تعالی وحدت در استان و گرفتن انتقام خون شهدا مصمم هستیم.