رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم و مسئول هیات نظارت شورای نگهبان در این استان پیروزی انقلاب اسلامی را منشاء و سرآغاز برگزاری انتخابات واقعی و سالم در ایران دانست، و گفت: نظام اسلامی در اداره امور کشور به شدت به رای مردم متکی است.

به گزارش مرور نیوز، نصرت الله لطفی روز شنبه درجلسه توجیهی ناظران انتخابات شورای اسلامی قم در سالن همایش های شهرداری، اظهار داشت: بر اساس اصل چهارم قانون اساسی کشور هر قانونی که توسط شوراهای اسلامی شهر و روستا و یا مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تصویب می شود نباید مغایر با احکام مقدس شرع باشد، و مرجع تشخیص این مساله نیز فقهای شورای نگهبان است.
وی همچنین با اشاره به اصل ششم قانون اساسی مبنی بر ضرورت اداره امور جامعه با اتکای به رای مردم از طریق شرکت در انتخابات، افزود: این موضوع چیزی است که در دوران رژیم شاه نداشتیم و هر آنچه به عنوان انتخابات برگزار می شد، تشریفاتی بود.
لطفی افزود: در حالی که مهلت رای گیری در یک انتخابات 10 ساعت پیش بینی شده است، در قبل از پیروزی انقلاب نامزدها هنوز یه ساعت های ظهر نرسیده بودیم، به حامیان خود می گفتند، ما به پیروزی رسیدیم و دیگر نیاز به هیچ اقدامی نیست.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات قم افزود: در سال های پایانی حکومت شاهنشاهی در پی بروز اختلاف میان دربار شاه و سفارت انگیس در مورد اینکه که چه کسی نامزد شود، در نهایت کسی که مد نظر انگلیس بود، کاندید انتخابات شد.
وی همچنین با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری در فرانسه و شرکت تنها 28.54 درصد از واجدان شرایط در دوره نخست این انتخابات افزود: به لطف احساس تکلیف دینی و انقلابی آحاد امت حزب اللهی که واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند، میانگین حضور مردم ایران در انتخابات های مختلف بیش از 60 درصد بوده است.
لطفی با با اشاره به اینکه به برکت نظام اسلامی و خون شهیدان در 38 سال گذشته به صورت میانگین سالانه یک انتخابات داشتیم، افزود: همه ناظران و دست اندرکاران انتخابات از آنجا که مردم ایران به عنوان ملت بصیر، فهیم و زمان شناس و تنها بواسطه عمل به تکلیف شرعی و ملی خود در این عرصه شرکت می کنند، در مورد حفظ و صیانت از آراء آنها رسالت خطیری بر عهده دارند.
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا جمعه هفته جاری 29 اردیبهشت ماه همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.