شهردار تبریز با بیان اینکه براساس فرمایش های رهبری ریشه اصلی مشکلات و موانع کشور حوزه اقتصاد است، گفت: رونق صنعت گردشگری راهگشای حل مشکلات حوزه اقتصاد شهری است.

به گزارش مرور نیوز، صادق نجفی روز شنبه در اولین نشست مشترک هم‌اندیشی اعضای هیات ‌رئیسه و هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شمال‌غرب کشور افزود: تجارت گردشگری از پویاترین راهکارهای تجاری و بازرگانی است که علاوه بر حوزه اقتصاد به صورت مستقیم مباحث فرهنگی را پشتیبانی می کند.
وی اظهار کرد: در همین راستا باید به اهمیت حوزه گردشگری توجه بیشتری شود و از این حوزه برای رونق اقتصادی کشور استفاده کرد.
شهردار تبریز یادآوری کرد: رویداد تبریز 2018 بدون این‌ که محدود به جغرافیای تبریز و آذربایجان‌شرقی باشد، می‌تواند تجارت گردشگری را در استان‌های شمال‌غرب فعال کند.
نجفی با تاکید بر این ‌که اولویت همه ما در مرحله اول منافع ملی کشور است، ادامه داد: این رویداد می تواند اهداف گردشگری استان‌های پیرامون را نیز پوشش دهد.
وی با اشاره به سهم تولید ناخالص ملی در شمال‌غرب کشور گفت: ایجاد تولید پایدار و توجه به حوزه گردشگری، در کنار هم مشکل اقتصاد کشور را حل می کند.
شهردار تبریز با اشاره به ضرورت تحکیم پیوند شهر با حوزه‌های تجاری و بازرگانی، گفت: باید نگاه واقع‌گرایانه به شهر داشته ‌باشیم و اهداف شهر را با در نظر داشتن اولویت‌های حوزه اقتصاد ترسیم کنیم.
نجفی، از آمادگی شهرداری تبریز برای میزبانی گردهمایی بزرگ تورهای گردشگری شمال‌غرب کشور خبر داد و افزود: در صورت هم‌افزایی و اشتراک تجارب اجرایی شهرها و استان‌های شمال غرب کشور، نقش استراتژیک این منطقه، اهداف ملی را به خوبی پشتیبانی‌ می کند.
تبریز در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی (۱ دی 1394) در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.