استاندار فارس با بیان این که ایجاد امیدواری برای جوانان یک هدف اصلی دولت تدبیر و امید است، گفت: در هدف گذاری دولت تدبیر و امید یکی از مهم ترین اهداف ایجاد نشاط و امید برای جوانان است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید محمد علی افشانی در اولین جشنواره جوان، نشاط و امید در شیراز با بیان این که شاد زیستن یکی از مهم ترین حقوق انسان ها است و همه انسان ها حق دارند شاد زندگی کنند، اظهار داشت: همه جوامع بشری به خوبی دریافته اند که انسان شاد، انسانی خلاق و امیدوار است که می تواند آینده کشورش را به خوبی بسازد.
وی با اشاره به این که همه انسان ها وقتی به آینده امیدوار باشند و آینده را خوب ببینند، برای بهتر زندگی کردن تلاش می کنند، تصریح کرد: انسان های مایوس و ناامید یا افسرده و سرخورده می شوند و یا وامانده و بیمار خواهند بود؛ هیچ خیانتی در جامعه بالاتر از ناامید کردن مردم نیست و امیدوار کردن مردم خدمت بزرگی است؛ البته باید با عمل مردم را امیدوار کرد؛ دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
استاندار فارس با بیان این که یکی از مهم ترین دستاوردهای بشر در طول تاریخ که به مرور زمان به دست آورده است جایگزینی خرد جمعی به جای خرد فردی و استبداد فردی برای اداره جامعه است، گفت: خرد جمعی که لازمه زیست نوین بشر است با ترویج، توسعه و تشویق نهادهای اجتماعی ممکن است و همین موضوع باعث شده است که دولت برای تقویت سمن ها همت بالایی داشته باشد.
مهندس افشانی ادامه داد: اگر سمن ها هر روز بیشتر از دیروز تقویت شوند حتماً در توسعه و پیشرفت کشور تاثیرگذار خواهند بود.
وی با اشاره به این که قبل از دولت تدبیر و امید یک شرکت دانش بنیان در استان فارس وجود نداشته است، اعلام کرد: امروز بیش از 600 شرکت فعالیت خود را آغاز کرده اند و 97 شرکت دانش بنیان نیز مورد تائید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارند.
استاندار فارس با بیان این که شرکت های دانش بنیان محلی برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت های فرزندان استان فارس است، گفت: جمع کثیری از جوانان در این شرکت ها مشغول کار شده اند.
مهندس افشانی با اشاره به این که در کمتر از 21 ماه گذشته 40 هزار نفر بر اساس تائید لیست بیمه تائید اجتماعی در استان فارس مشغول کار شده اند، افزود: هنوز تعداد کثیری از جوانان بیکار هستند که اگر این مسیر خوب ادامه یابد و راه قطع نشود و ادامه پیدا کند در آینده بر این مشکل نیز فائق می شویم و این مشکل را از جامعه حذف خواهیم کرد.
وی گفت: یکی از خیرین مدرسه ساز که از متفکرین این سرزمین بود شعری درباره آموزش و پرورش سرود که در انتهای آن آمده است؛ "مشق هر شب فرزندان مان این باشد عدل، شادی، قانون، آزادی"، اظهار داشت: اگر به فرزندان مان یاد دهیم که عدل، شادی، قانون، آزادی لازمه زیست مسالمت آمیز است، مطمئنا آینده درخشانی خواهند داشت؛ باید یاد بگیریم در کنار هم در اتحاد و یکپارچگی زندگی کنیم.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از مهم ترین رخداد های تاریخی ما در چند روز آینده رقم خواهد خورد، تصریح کرد: به این دلیل می گویم یکی از مهم ترین رخدادهای تاریخی زیرا می دانم که چقدر این رخداد برای کشور ما اهمیت دارد.
مهندس افشانی با تاکید بر این که بالا بودن میزان مشارکت مردم در انتخابات برای کشور بسیار لازم و ضروری است، افزود: جامعه ما و به ویژه جوانان عزیز بدانند که می توانند شور ایجاد کنند؛ حرکت ایجاد کنند؛ نفر به نفر، خانه به خانه وظیفه تاریخی خود را به خوبی انجام دهند؛ این وظیفه ای دینی، تاریخی و ملی است، فراموش نکنید مسیری که انتخاب کرده اید باید ادامه پیدا کند.
وی گفت: در منطقه متلاطم و بلاخیز خاورمیانه آنچه مایه مصونیت کشور و جامعه است شرکت گسترده و آگاهانه در انتخابات است و انتخابی که خواست شما است و وظیفه ما نیز صیانت از رای تک تک شما با هر مرام و فکر و عقیده است.
استاندار فارس ادامه داد: آنچه مهم است در این مقطع زمانی افزایش مشارکت و انتخاب آگاهانه است؛ اثبات کنید جامعه ما جامعه آگاهی است و نمی شود مردم را فریب داد؛ کاری کنید با رای بالای شما هم کشور و هم خودتان مصون بمانید.
مهندس افشانی با تاکید بر این که آینده ایران در مسیری است که شما انتخاب می کنید، اظهار داشت: خودتان سرنوشت تان را خوب رقم بزنید زیرا در آینده چیزی درو می کنید که امروز کشت می کنید.
گفتنی است در این مراسم از چند تن از جوانان موفق در حوزه های مختلف تقدیر به عمل آمد.