معاون رئیس جمهوری گفت: توجه به ابعاد مختلف شخصیت اندیشمند بزرگی همچون حکیم ابوالقاسم فردوسی در شرایط فعلی امری ضروری برای جامعه ایرانی است.

به گزارش مرور نیوز محمدباقر نوبخت دوشنبه در حاشیه برگزاری روز ملی بزرگداشت فردوسی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شخصیت های بزرگی مانند حکیم سخن سرای توس دارای جایگاهی والا و رفیع در حوزه ادب و تاریخ این سرزمین هستند.
وی خاطر نشان کرد: اندیشه و شخصیت این حکیم بزرگ در ابعادی گسترده دارای تاثیراتی ماندگار است که تاکنون عمدتا این تاثیر در حوزه زبان و شعر فارسی است مورد توجه قرار گرفته است.
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: باید همه سازوکارهای تربیتی به خصوص در حوزه آموزش و پژوهش به احیای این فرهنگ و بررسی چنین شخصیت های بزرگی معطوف شود.
نوبخت خاطرنشان کرد: در دوره ای که ارتباطات از جهانی شدن هم فراتر رفته است، خوشبختانه ما توانسته ایم به نحو شایسته ای از فرهنگ و تمدن خود در برابر هجمه ها پاسداری و نگهبانی کنیم و بخش عمده ای از این توفیق را مدیون فردوسی و اثر جاودانه اش شاهنامه هستیم.
سخنگوی دولت اظهار کرد: یکی از رویکردهای دولت یازدهم توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی بوده است و در این زمینه شاهنامه فردوسی نمونه بارز فرهنگ ایرانی اسلامی محسوب می شود و از همین رو بنده به عنوان نماینده دولت افتخار حضور در این همایش ملی را یافته ام.
وی با اشاره به اینکه حضور در چنین برنامه هایی کمترین خدمت به مردی بزرگ چون فردوسی است، یادآور شد: تا کنون فعالیت های خوب و برجسته ای در زمینه بزرگداشت فردوسی و تجزیه و تحلیل اثر سترگش، شاهنامه، انجام شده که جای قدردانی دارد.
25 اردیبهشت روز ملی بزرگداشت فردوسی و پاسداشت ادب فارسی نام گرفته است.