معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: راه انداختن کارناوال های تبلیغاتی در سطح شهر جرم است و نیاز به هشدار دارد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام یداله وحدانی نیا صبح سه شنبه در چهارمین ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان، با اشاره به اینکه دین اسلام دین اخلاق و جوانمردی است، اظهار کرد: بعضی بداخلاقی های موجود از جانب کاندیداهای مورد نظر و هوادارن زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه تخریب و پاره کردن بنرها و کاغذهای تبلیغاتی به صراحت قانون جرم است، افزود: حفظ ارزش ها باید برای همه مسئولان نظام مهم باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اقدامات قانونی که باید در خصوص تخلفات انتخاباتی انجام شود در شعب ویژه در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه گاهی در برخی تجمعات نهادهای انقلابی زیر سوال می روند که با این مهم باید برخورد شود، گفت: گام نخست ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی هشدار دادن، آگاهی دادن است.

وحدانی نیا ادامه داد: هنگامی که تذکرات گوش داده نشد قطعا برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات زود هنگام و پس هنگام در فضاهای مجازی نیز از دیگر تخلفات قانونی انتخابات است، بیان کرد: باید در خصوص ممنوع بودن تبلیغات پس از موعد مقرر هشدارهای لازم داده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه راه انداختن کارناوال های تبلیغاتی در سطح شهر جرم است و نیاز به هشدار دارد، گفت: برخی تبلیغات مانند نصب بنرها با اندازه خارج از حد قانونی جرم و تخلف محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه حتما باید راستی آزمایی انجام شود، افزود: به مسئولین ستادها باید تذکرات لازم داده شود تا نمایندگان خود را توجیه کنند.

وحدانی نیا با بیان اینکه جابجا کردن ستادهای تبلیغاتی زمینه التهاب را بیشتر می کند، عنوان کرد: کسانی که برای سخنرانی از آدمهای مسئله دار خاص دعوت می کنند باید بر روی آن ها مدیریت نیز داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه عده ای آدم نقاب دار و سیاه پوش در سطح شهر در پی ایجاد تنش و درگیری هستند، گفت: در برخورد با این افراد باید تدابیر لازم اتخاذ شود.